انتقاد از تعدد مدارس غیر انتفاعی در منطقه 3/ گره ای که آموزش و پرورش در ترافیک منطقه انداخته است

گروه اجتماعی- رضا دباغی با انتقاد گره های  ترافیکی ایجاد شده به واسطه تعدد مدارس غیر انتفاعی در منطقه 3 پایتخت عنوان کرد: تنها جواب آموزش و پروش به ما این است که با توسعه این مدارس می خواهیم بار دولت را کم کنیم اما این موضوع دلیل بر تراکم این مدارس در یک منطقه نیست.

رضا دباغی شهردار منطقه 3 تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر افکار نیوز با انتقاد نسبت به ترافیکی ایجاد شده در منطقه 3 به واسطه تعدد مدارس غیر انتفاعی اظهار کرد: بارها این معضل را به آموزش و پرورش انتقال داده ایم اما این وزارتخانه عنوان می کند ما خواهان توسعه مدارس غیر انتفاعی برای کاهش بار دولت هستیم.

وی با اشاره به این که نیاز به مدارس غیر انتفاعی دلیل بر تراکم آن در یک منطقه نیست، گفت: تعدد مدارس غیر انتفاعی در منطقه 3  منجر به انجام سفرهای متعدد درون شهری به منطقه از سایر مناطق شده و گره های ترافیکی را دامن می زند زیرا اکثر دانش آموزان این مدارس از سایر مناطق تهران هستند.

 شهردار منطقه 3 تهران تاکید کرد: از رسانه ها درخواست می کنیم در پیگیری این موضع از آموزش و پرورش همراه ما باشند زیرا وضعیت ترافیکی منطقه 3 به گونه ای است که اکنون به مهم ترین مشکل منطقه تبدیل شده است.

دباغی با اشاره به این که دیگر هیچ مدرسه غیر انتفاعی نباید در مدرسه 3 راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: مدارسی که اکنون وجود دارند، هیچ راه حلی ندارند لذا باید از ساخت و ساز بیشتر جلوگیری کرد. 

گفته می شود تنها در محله دروس منطقه 3 تعداد 52 مدرسه غیر انتفاعی وجود دارد که به صورت مجتمع پیش دبستانی تا دبیرستان هستند.

 

لیلا موسوی نسب