متوسط خنده خانم ها در روز چقدر است؟

 در بررسی‌های علمی مشخص شده است که هر دو فرآیند لبخند زدن و اخم کردن کالری مصرف می‌کند و با این وجود میزان مصرف کالری‌سوزی در هر یک از آنها بسیار اندک است. برای لبخند زدن و اخم کردن عضلات مختلف بدن به حرکت درمی‌آیند و همین فرآیند باعث می‌شود کالری در بدن انسان مصرف شود.

محققان دریافتند هر بار که اخم می‌کنید 43 عضله در صورت شما به حرکت درمی‌آید و در مقابل هر زمان که می‌خندید 17 عضله شما حرکت می‌کند. برخی مطالعات همچنین نشان داده است که خندیدن می‌توان مزایایی را برای تنظیم فشار خون به دنبال داشته باشد. محققان همچنین می‌گویند خندیدن می‌توان میزان مصرف کالری در بدن انسان را 20 درصد افزایش دهد.

مطالعات علمی دانشگاه Yale آمریکا نشان داده است زنان به طور میانگین روزانه 62 بار می‌خندند و در مقابل مردان هر روز تنها 8 بار این عمل را انجام می‌دهند. بر اساس این بررسی‌ها مشخص شد انسان‌ها به 19 روش مختلف می‌خندند که انتخاب یکی از آنها به شرایط اجتماعی و احساسی از جمله ترس، غم، اندوه، نفرت و ... بستگی دارد.

کارشناسان همچنین با نظرسنجی‌های خود به این نتیجه رسیدند که به عقیده اطرافیان، در 69 درصد موارد زمانی که افراد می‌خندند جوان‌تر به نظر می‌رسند و حتی مشخص شده است افرادی که بیشتر مواقع می‌خندند طول عمر بیشتری دارند.