سرقت طلا به بهانه کمک به مستمندان
برابر اعلام یکی از شهروندان به پلیس 110 در خصوص سرقت طلاجات در شهرک بعثت اردبیل، بلافاصله اکیپ انتظامی در محل حاضر می شود. 
 
 خانمی با مراجعه به مامور انتظامی مدعی می شود در حال طی مسیر بودم که یکدستگاه خودرو پرشیا مشکی به رانندگی فردی حدودأ 27 ساله جلویم را گرفت و اعلام کرد مقداری البسه دارم و برای کمک به نیازمند تحویل شما می دهم تا به مسجد بدهید. مرد جوان گفت می خواهم  برای همسرم طلا بخرم؛ شما طلاهای خود را به من نشان بدهید تا شکل و شماره آنها را نگاه کنم. 
 
بعد از نگاه کردن به طلاجات، آنها را داخل نایلون که زیر آن پاره بوده انداخته و با لباسهای کهنه تحویلم داد. وقتی به منزل رسیدم مشاهده کردم که طلاهایم به ارزش 20 میلیون تومان نیست و توسط راننده خودرو به سرقت رفته است. 
 
 پلیس اردبیل ضمن ارجاع موضوع به کارآگاهان آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهم و بازگشت اموال مسروقه، به شهروندان عزیز توصیه کردهیچوقت فریب افراد غریبه ای را نخورید که ممکن است با وانمود کردن به کمک به مستمندان، جمع کردن صندوقهای صدقات از منازل و مغازه ها (کارت شناسایی مأمور را رویت کنید)، دادن خوراکی به مغازه داران تحت عناوین نذری و ... با هدف بیهوش کردن و سرقت اموال، مراجعه به در منازل و درخواست ورود به منظور استفاده از سرویس بهداشتی و ... به شما مراجعه کنند.