مژده به استخدامی های جدید آموزش و پرورش

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که «کلاس و دوره‌های آموزشی 100 هزار نیروی جدیدی که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شدند، از چه زمانی آغاز می‌شود؟»، اظهار داشت: درباره شروع کلاس‌ها بنا داشتیم که از 20 فروردین ماه 96 کلاس‌ها آغاز شود اما چون اعلام اسامی، انجام مصاحبه و گزینش به طول انجامید، آخرین برآورد نشان می‌دهد از آغاز اردیبهشت ماه سال آینده دوره آموزشی را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: در مهر ماه مطابق توافقی که با آموزش و پرورش شده است این دسته از پذیرفته شدگان وارد مدارس خواهند شد اما به شکلی که یکسال کماکان تحت نظر و تحت پوشش دانشگاه فرهنگیان باقی خواهند ماند و با هدایت و برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان، کار تدریس را انجام می‌دهند.

مهر محمدی با بیان اینکه در پایان یکسال کاری تدریس، آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار می‌شود و اگر در این آزمون موفقیت کسب کند، استخدام آنها در آموزش و پرورش قطعیت پیدا می‌کند، گفت: آزمون سنجش صلاحیت حرفه‌ای این دسته از پذیرفته شدگان بر اساس توافق‌ها در تابستان سال 1397 برگزار خواهد شد. ابلاغ این افراد از مهر 1396 آماده و حقوق آنها از مهر سال آینده برقرار می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پذیرفته شدگان از مهر 96 وارد کلاس‌های درس می‌شوند و تحت نظر برنامه‌های هدایتی و حمایتی دانشگاه باقی خواهند ماند و کار و پروژه‌های خاصی را باید طبق برنامه دانشگاه انجام دهند؛ در پایان یکسال فعالیت در مدارس، در آزمون جامع صلاحیت حرفه‌ای شرکت و تکلیف آنها برای ادامه خدمت و کار یا احیانا عدم فعالیت مشخص خواهد شد.