توضیحات یک مسئول درباره فیلم بیماری که در راهرو بیمارستان ناله می‌کند

 درخشانی - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درباره واقعیت فیلمی که در شبکه های اجتماعی که در آن بیماری در راهروی بیمارستانی دراز کشیده و ناله می‌کرد، اظهار داشت: این فرد، بیمار معتادی است که روز 21 فروردین به دلیل بیماری فتق به بیمارستان شهرکرد مراجعه می‌کند، بلافاصله پذیرش می‌شود و مشاوره‌ها نهایتاً به تشخیص نیاز بیمار به عمل جراحی منجر می‌شود.

وی افزود: اما بیمار با کادر درمانی همکاری نمی‌کند و سه بار از تخت پایین می‌آید و انژیوکت‌ها را باز می‌کند، و به همراهش می‌گوید فیلم تهیه کند. در همین حین به پرسنل بیمارستان فحاشی هم می‌کند.

وی گفت: با وجود تلاش پزشکان و پرستاران برای آماده شدن بیمار جهت جراحی، او مجدد از تخت پایین می‌آید و در راهرو بیمارستان دراز می‌کشد و فریاد می‌زند و فحاشی می‌کند. در ادامه کادر درمانی با کمک نیروی انتظامی، با زحمت این بیمار را به اتاق عمل می‌برند و پس از طی درمان، از بیمارستان مرخص می‌شود.

به گفته درخشانی، بخش عمده درد این بیمار، به دلیل سوءمصرف موادمخدر بود و آنچه در فیلم منتشر شده، آخرین باری است که از تخت پایین می‌آید و در مقابل ایستگاه پرستاری، دراز می‌کشد، کادر درمانی هم در همان هنگام و به ناچار، پیگیر هستند تا با کمک مامور نیروی انتظامی بیمار را به اتاق عمل ببرند.

وی گفت: فیلم عدم همکاری بیمار و خروج از تخت و مداخله نیروی انتظامی که از طریق دوربین‌های مدار بسته ثبت شده، موجود است و در صورت لزوم تحویل مقامات مسئول می‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن بیمار در راهرو ببمارستان در حال ناله کردن است و اینگونه القا می‌شود که پرسنل بیمارستان نسبت به این ببمار بی‌تفاوت هستند.