در ابتدا لازم است کارتریج را تعریف کنیم؛ کارتریج به آن دسته از مواد و لوازم مورد مصرف پرینترها گفته می شود که به دو صورت در بازار وجود دارند. نوع اول که به صورت تونر بوده و به آن ها کارتریج های لیزری گفته می شود؛ و نوع دوم کارتریج های جوهر افشان می باشند. در این مطلب میخواهیم برای شما عزیزان انواع راه های شناسایی کارتریج های مختلف را از یکدیگر توضیح دهیم.

 

11

روش های شناسایی انواع مختلف کارتریج های لیزری اورجینال hp

لازم به ذکر است که برای شناسایی انواع کارتریج های اورجینال hp راه های متفاوتی وجود دارد.

مرحله ی اول: اولین و مهمترین مرحله برای شناسایی یک کارتریج اورجینال، شناسایی و تشخیص فیزیکی کالا است. کارتریج های فابریک و اورجینال دارای چند نشانه ی فیزیکی می باشند؛ اولین و نیز مهمترین نشانه ی این کارتریج ها، وجود هولوگرام امنیتی بصورت اتمی می باشد. لازم به ذکر است که در نمونه های چینی این کارتریج ها، هولوگرام بصورت برچسب بوده و چنانچه سعی کنید که آن را از سطح کارتن جدا کنید، هولوگرام به سادگی و به طور سالم همچون یک برچسب پلاستیکی از روی کارتن کارتریج جدا می شود. همچنین شما می توانید برای اطمینان خاطر نسبت به کارتریج خریداری شده، شماره هولوگرام را در سایت چک نمایید.

مرحله ی دوم: در دومین مرحله، باید این نکته را بررسی نمایید که سریال ثبت شده در پشت جعبه ی کارتریج با کاست کارتریج مطابقت و هماهنگی داشته باشد؛ زیرا در بعضی موارد مشاهده شده است که کارتن کارتریج خریداری شده، به صورت اورجینال بوده اما کاست آن طرح می باشد.

 

2

لازم به بیان این مسیله نیز می باشد که کمپانی hp هر چند وقت یکبار، تغییرات عمده ای را در کارتن و در کاست  کارتریج های تولیدی خود برای جلوگیری از هرگونه جعل انجام می دهد که در مطالب آینده به بحث درباره ی این موضوع خواهیم پرداخت.

شارژ کارتریج اصل بسیار بهتر از شارژ مدل های تقلبی می باشد.

روش های شناسایی انواع مختلف کارتریج های جوهرافشان اورجینال hp

در بحث شناسایی کارتریج های جوهرافشان hp به مانند شناسایی کارتریج های لیزری عمل خواهیم کرد؛ اما در این قسمت برای آشنایی بهتر شما، بهتر است به تصاویر زیر دقت نمایید.

 

3

آشنایی کلی با تفاوت های انواع مختلف کارتریج ها و شارژ کارتریج در محل

روش های شناخت کارتریج های اورجینال در ابتدای مطلب توضیح داده شد؛ اما به دلیل وجود تحریم های گوناگون و افزایش قیمت دلار، خرید و استفاده از کارتریج های اورجینال در برخی از مدل های لیزری، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشند.

گستردگی و تنوع کارتریج های موجود در بازار ایران به قدری زیاد است که افراد متخصص در این کار و آن های که سال ها سابقه و تجربه ی خرید و فروش کارتریج را دارند گاهی اوقات دچار اشتباه می شوند. این نکته را بدانید که در بازار وسیع ایران، مدل های مختلفی از کارتریج ها از نظر کیفیت وجود دارد؛ پس مهمترین موضوع، تشخیص یک کارتریج با کیفیت درجه ی یک از میان انواع مختلف است. زیرا گاهی اوقات این اتفاق پیش آمده که کارتریج خریداری شده با نام کارتریج درجه ی یک، دارای کیفیت بسیار پایینی بوده و تعداد برگ های چاپی آن نیز کمتر بوده است. در این قسمت برای شما همراهان، تفاوت های کارتریج های درجه ی یک را با دیگر کارتریج ها توضیح می دهیم.

در ابتدا بایستی تمامی مشخصات کارتن کارتریج با کاست آن یکسان و مطابق بوده و ثبت این مشخصات به صورت حک شده باشند، نه به صورت برچسب و لیبل که به توان آن را به آسانی جدا کرد. (مشخصات شامل شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگوی کارتریج)

نمونه ای از کارتریج های نامرغوب چینی که بدون کارتن و به صورت خام وارد می شوند را در خیلی جاها ممکن است مشاهده کرده باشید!

لیبل (برچسب) هایی که بر روی کارتریج های نامرغوب چینی چسبانده می شود با نمونه های فوق تفاوت دارند.

نمونه کارتریج اورجینال که تمامی مشخصات (از جمله شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگو) کارتریج و کارتن کارتریج به صورت حک شده و نه به صورت برچسب، یکسان و مطابق می باشند.

جهت صرفه جویی در هزینه ها می توانید از شارژ کارتریج در محل که برخی شرکت ها ارائه می نمایند استفاده نمایید، البته توجه داشته باشید که شارژ کارتریج اصل بسیار بهتر از شارژ کارتریج های غیر مرغوب است.

 

4

نمونه ای از کارتریج نامرغوب با برچسب

5

 

نمونه ای از کارتریج درجه ی یک با مشخصات حک شده

6

 

 

نحوه ی صحیح نگهداری از کارتریج

به شما توصیه می کنیم حتما دقت و توجه کاملی نسبت به میزان جوهر کارتریج پرینتر خود داشته باشید؛ چنانچه جوهر کارتریج دستگاه تان تمام شود و یا نزدیک به تمام شدن باشد اگر دقت کافی نداشته باشید، کارتریج سریعا خشک می شود و دیگر نمی توان آن را پرکرد و استفاده نمود. با این وضعیت شما مجبور هستید پول و هزینه ی بیشتری را صرف خرید دو عدد کارتریج نو و جدید نمایید. پس توصیه می کنیم هر موقع اولین آثاری از اتمام جوهر هر کدام از کارتریج های سیاه و سفید و یا رنگی خود را دیدید، وقت را تلف نکرده و به سرعت کارتریج را از دستگاه پرینتر خود خارج نموده و به شیوه ای که در زیر برایتان توضیح خواهیم داد، بسته بندی نمایید و در اولین فرصت تحویل به فرد و یا مرکزی نمایید تا آن را برایتان شارژ مجدد نماید. چنانچه خودتان قادر به شارژ کارتریج و جوهر کارتریج پرینترتان هستید؛ بسیار فوق العاده! هم در زمان صرفه جویی کرده اید و هم در هزینه. در اینجا مهمترین نکات و موارد در بسته بندی جداگانه ی هر یک از کارتریج هایتان را شرح می دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

یک عدد کیسه ی از جنس پلاستیک زیپ دار (ترجیحا زیپ لاک)

یک عدد نوار باریک (نوارهایی در ابعاد 30 در 2 سانتی متر) از جنس کاغذ کاهی یا پارچه ی کرکی نسبتا کلفت و یا دستمال کاغذی نسبتا کلفت

یک عدد کش از نوع حلقه ای

 

 

 

 

راهنمای خرید دستگاه پرینتر

در این مطلب برای شما عزیزان، مهمترین موضوعات و نکات مورد نیاز و ضروری برای خرید پرینتر سیاه و سفید یا رنگی را آماده کرده ایم؛ چنانچه قصد خرید یک پرینتر مناسب با نیازتان را داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را بخوانید و با ما همراه باشید.

 

به هنگام خرید پرینتر، به چه نکاتی باید توجه کنید؟

می توان گفت بیشترین کاربرد و استفاده ی ما از یک دستگاه پرینتر، چاپ و پرینت متون گوناگون می باشد و این مسیله واضح است که 99 درصد این موارد نیز چاپ متون سیاه و سفید است؛ پس به شما توصیه می کنیم که یک دستگاه پرینتر سایه و سفید لیزری برای خود تهیه نمایید.

همچنین می توان به برخی از افراد نیر پرینتر های چند کاره ی لیزری را پیشنهاد نمود! این افراد، غالبا علاوه بر پرینت کردن، اسکن، کپی کردن اسناد و مدارک گاهی نیز نیازهایی مرتبط با ارسال و دریافت فکس دارند. به طور کلی به این افراد توصیه می شود چنانچه به فکر خرید پرینتر برای محل کار خود می باشند بهتر است پرینتر های چند کاره ی لیزری را انتخاب نمایند تا پاسخگوی کامل نیازهایشان باشد.

همچنین گروهی دیگر از افراد نیز هستند که علاقه ی بسیار زیادی به عکاسی دارند و ترجیح می دهند خودشان عکس های خود را چاپ کنند! امکان دارد خود شما نیز جزو این افراد باشید. نگران نباشید! در این مواقع به شما پیشنهاد می کنیم حتما از پرینترهای چاپ رنگی استفاده نمایید. رنگی چاپ کنید و از عکس های خود لذت ببرید!

در برخی موارد امکان دارد شغل شما به صورتی باشد که نیاز به چاپ و ارایه ی گزارش به صورت نمودار های رنگی و با کیفیت داشته باشید! در این وضعیت نیز توصیه می شود تا از پرینترهای رنگی مناسب استفاده نمایید و کار خود را با نهایت کیفیت ارایه دهید.

 

 

.