جلوگیری از ایجاد مناطق جدید حاشیه‌نشین در برخی استان ها

 مهدی امیری‌اصفهانی قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه در جمع روسای کل معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، گفت: در مجموع کل پرونده‌های خانواده در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ با متوسط ۵۷۴ هزار پرونده در سال، ثابت بوده و این پرونده ها در سال ۹۵ حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در کل کشور ۴۷۰ مرکز مشاوره ایجاد شده و ۹۳۰ مشاور فعال و روانشناس و مددکار حضور دارند و این مراکز با ۴۲۰ دادگاه خانواده ما ارتباط نزدیک دارند.


امیری اصفهانی تاکید کرد:در حوزه اعتیاد کاهش ۴ درصدی ورودی پرونده‌های مرتبط با استعمال و کاهش ۱۲.۸ درصدی ورودی استفاده از مواد مخدر و روانگردان را داشتیم.

وی با بیان اینکه با کاهش ۷.۹ درصدی زندانیان مواد مخدر در ۷ ماهه سال ۹۵ نسبت به ۹۴ روبه‌رو بودیم؛ افزود:در ۲۰ استان نیز بانک معتادان بهبودیافته ایجاد شده است.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه درباره اقدامات انجام‌شده در خصوص حاشیه‌نشینی گفت: کارگروه ملی در مرکز تشکیل شد که نتیجه پیگیری کارگروه‌های استانی و ملی توقف ورود پرونده‌های ناظر به تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی بوده است. همچنین در ۱۲ استان، ایجاد مناطق جدید حاشیه نشینی کنترل و مهار شده است.


این مسئول قضایی تصریح کرد: برای سال ۹۶ توانمندسازی ۷۰۰ روستا از ۳ هزار روستای استان‌های مهاجر فرست در دستور کار است.