ادامه بزرگراه حکیم به بهره برداری می رسد

علیرضا جاوید گفت: ساخت این بزرگراه که این روزها مراحل پایانی خود را سپری می کند، موجب ساماندهی ترافیک در پهنه غربی پایتخت -کاهش بار ترافیکی میدان آزادی و برخی معابر محدوده مرکزی شهر تهران - خواهد شد.

وی تاکید کرد: تکمیل عملیات اجرایی این پروژه اولویت نخست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال جاری است.

جاوید با اشاره به اینکه ساخت بزرگراه حکیم به چندین بخش تقسیم می شود که بخش اول از بزرگراه آزادگان تا ابتدای تونل شهدای غزه به طول 3 کیلومتر با 5 پل تقاطع غیرهمسطح است ، تصریح کرد: فعالیت تونل شهدای غزه منوط به تکمیل بزرگراه حکیم است.

وی بابیان اینکه مدیریت شهری تهران برای حفظ محیط‌زیست و پارک جنگلی چیتگر با صرف هزینه‌های زیادی تونل شهدای غزه را در زیر بوستان جنگلی چیتگر ساخته که در نوع خود بی‌نظیر است، ادامه داد: این پروژه مشتمل بر دو تونل مستقل به طول ٢.٤ کیلومتر است که از زیر بوستان جنگلی چیتگر عبور می کند که با احتساب رمپ ها و دسترسی ها طولى بالغ بر ٣.٢ کیلومتر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بخش دیگری از تونل شهدای غزه تا تقاطع اتوبان تهران کرج به طول 7 کیلومتر با 7 دستگاه پل تقاطع غیرهم سطح است که این بخش نیز پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است.

جاوید در پایان عنوان کرد: رفع معارضات ملکی اعم از اراضی تحت تملک نهادهای نظامی و املاک شخصی یکی از مهمترین موانع اجرایی توسعه این پروژ بود.