بارندگی در روزهای آینده  ادامه دارد؟

محمد اصغری با بیان اینکه شدت بارندگی روزهای آینده مانند شب گذشته نخواهد بود استان های گلستان و خراسان شمالی را مرکز بارش ها دانست.

وی امروز را برای استان های مرتبط با کوه های زاگرس مانند کرمانشاه ، کردستان ، مرکزی ، همدان ، چهارمحال بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بخش هایی از اصفهان تا کرمان را بارندگی پیش بینی کرد و افزود: همچنین در استان های آذرباییجان شرقی و غربی ، زنجان ، قزوین ، البرز و تهران نیز شاهد وقوع بارندگی خواهیم بود .

اصغری با بیان اینکه برای فردا اسمان این استان ها بارندگی است برای استان های خراسان شمالی و رضوی نیز وزش باد را پیش بینی کرد .

وی همچنین درباره ادامه بارندگی ها در هفته آینده و روز جمعه گفت: اوج این بارش ها در دامنه های مرکزی البرز و ارتفاعات سمنان و تهران است و همین طور بلندی های استان مازندران، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های مرکزی ، همدان و کرمانشاه ، لرستان و چهارمحال بختیاری از دیگر کانون های بارشی خواهد بود .

اصغری با این حال تاکید کرد : دمای هوا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت .

وی سردترین منطقه کشور را اردبیل با منفی یک درجه دانست و افزود : تنها پدیده ای که شرق کشور را از دیگر مناطق متمایز کرده وزش باد است .

این کارشناس هواشناسی برای زابل هم وزش باد توام با گردوخاک را پیش بینی کرد و گفت : در عراق و شمال عربستان کانون های تولید گردوخاک در حال شکل گیری هستند و به نظر می رسد ریزگردها کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، ایلام و بوشهر را تحت تاثیر خود قرار دهند .