دولت مقصر اصلی آلودگی هوا

مجتبی شاکری با اشاره به مناظره روز گذشته کاندیداها درخصوص مسائل اجتماعی گفت: مشاورین دولت قصد داشتند در موضوع مسائل شهری به نوعی مدیریت شهری را زمین‌گیر کنند ولی به نتیجه نرسیدند.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال این بودند که هجمه ای علیه وظایف مدیریت شهری ایجاد کنند، گفت: در مناظره اول آنها قصد داشتند که به مدیریت شهری هجمه وارد کنند اما پاسخ‌های منطقی داده شده نشان داد که خود دولت در بسیاری از مشکلات ایجاد شده در شهر نقش مستقیم دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: خود دولت مجوز بلندمرتبه‌سازی را در شورای عالی معماری و شهرسازی می‌دهد و به تبع رأی آنها شهرداری اقدامات را در شهر انجام می‌دهد.

شاکری همچنین به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در موضوع آلودگی هوا دولت به طور مستقیم مقصر است. به طور مثال در کلانشهر تهران نیازمند 11 هزار اتوبوس و مینی‌بوس برای جابجایی هستیم این در حالی است که در حال حاضر 6 هزار اتوبوس و مینی‌بوس وجود دارد و از این عدد هم 4 هزار دستگاه از این وسایل نقلیه فرسوده است و تولید آلودگی می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت به وظیفه خود در زمینه تأمین اتوبوس‌ها عمل نکرده است، گفت: دولت وظایف خود در زمینه حمل و نقل عمومی را انجام نداده و اگر این امر رخ می‌داد آلودگی هوا در تهران کاهش می‌یافت.

وی همچنین به موضوع ریزگردها هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم دولت ناتوان بوده است.

شاکری همچنین به استاندارد نبودن خودروها اشاره کرد و گفت: خودرو یکی از متهمان اصلی آلودگی هوا هستند. شهرداری خودروساز نیست، دولت خودروساز است و متأسفانه باز هم به وظایف خود عمل نکرده است.