مواد معدنی چون آهن، کلسیم، پتاسیم، سلینیوم و منیزیم نقش کلیدی را برای حفظ سلامتی موهای سر دارند. پروتین همچنین برای رشد موها و سلامتی آنها، بسیار حیاتی میباشد. نخوردن پروتئین یا کمبود آن میتواند باعث شکنندگی موها شود و حتی باعث ریزش یا از دست دادن رنگ مو شود.
در ادامه به پنج ماده غذائی مفید، بر سلامتی موهای سر اشاره می‌شود:

غلات سبو‌س‌دار
این مطلب به طور گسترده معروف است که غلات‌ سبوس‌دار خاصیت غذائی بیشتری نسبت به غلاتی دارند که تصیفه شده‌اند. ضمن اینکه فیبری که در آنها وجود دارد، برای سیستم هضم غذا بسیار خوب می‌باشد. آنها به راحتی هضم می‌شوند، آنتی‌اکسید های فراوانی دارند و باعثجلوگیری از بیماری‌های مزمنی چون سرطان، دیابت، چاقی و یبوست می‌شود. این ویژگی‌ها همچنین باعثمی‌شود که این مواد غذائی تبدیل به غذای عالی برای سلامتی مو شوند.

غذاهای دارای ویتامین c
ویتامین c سرشار از کلاژن است. کلاژن یک پروتئینی است که به حفظ فالیکول‌های مو، مجراهای خون و پوست سر کمک می‌کند. میوه‌هائی چون پرتقال، لیمو، آناناس، توت فرنگی منابع مهمی از ویتامین c هستند. سبزیجات دارای برگ سبز نیز، دارای ویتامین c و آهن هستند که یکی از مواد غذائی مفید برای سلامتی مو می‌باشد.

برنج قهوه‌ای
این ماده نیز، منبعی پروتینی است و همیشه باعثمی‌شود که موی شما براق باشد، چنانچه شما می‌خواهید. همچنین باعثمی‌شود که شما به مدت زیادی احساس سیری کنید و احساس گرسنگی را فرو می‌نشاند. برنج قهوه‌ای همچنین غنی از ویتامین و فیبر می‌باشد.

دال Dal
حبوبات به طور گسترده، به عنوان منابع غنی پروتینی شناخته شده‌اند. یک دوم فنجان از دال می‌تواند ۶ گرم پروتین به شما بدهد. در کنار آن، دال‌ها، غنی از مواد معدنی چون پتاسیم و منیزیم می‌باشند. در هر صورت شما نباید بخاطر پروتین، فقط دال‌ها را مصرف کنید.

غذاهای غنی از کلسیم
کلسیم ماده مغذی کلیدی برای حفظ سلامتی مو است. در حال حاضر تعداد زیادی از کلسیمها روزانه مصرف میشود که البته فرد نیاز دارد غذاهای غنی از کلسیم کافی مصرف نماید تا کلسیم از دست رفته خود را جبران کند. فرآورده های لبنی، منابع بسیار خوبی از کلسیم هستند. کلسیم همچنین باعث درخشش و براقی موی شما میشود و همچنین باعث میشود که شما استخوانهای سالمتر و قویتری داشته باشید.