شرکت 35 کشور در «جشنواره ربیع‌الشهاده» در کربلا

مسعود حسینیان درباره حال و هوای شهر کربلا در اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) اظهار کرد: در ایام ماه مبارک شعبان و میلاد امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) شادی و سرور تمامی کربلا و اعتاب مقدسه را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: حرم مطهر امام حسین(ع)، حرم ابوالفضل العباس (ع) همچنین بین‌الحرمین با پرچمهای رنگی و چراغهای زیبا آذین‌بندی شده و در تمامی خیابانهای منتهی به حرم مطهر نیز امکانات پذیرایی از تمامی زوار فراهم است.

سرکنسول ایران در کربلای معلی تصریح کرد: حضور زوار ایرانی به همراه زائران کشورهای مختلف دنیا در این ایام مشهود است و هزاران نفر برای عرض تبریک و ارادت در کربلای معلی حضور یافته‌اند.

حسینیان با اشاره به آغاز به کار سیزدهمین جشنواره ربیع‌الشهاده در حرم مطهر امام حسین(ع) تصریح کرد: این جشنواره یکی از مهمترین برنامه‌های عتبه‌های مقدس برای این ایام است و به‌صورت جشنواره در مدت پنج روز برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب، سمینارها برای بانوان، شعر خوانی، دیدار از طرحهای عتبات، تکریم خانواده‌های شهدا و تکریم خادمان نمونه‌ای از برنامه‌های این جشنواره است.

سرکنسول ایران در کربلای معلی خاطرنشان کرد: افتتاح این جشنواره عظیم روز یکشنبه با حضور نمایندگانی از 35 کشور جهان و متولیان عتبات حسینی، علوی، کاظمین و عتبات قم و جمکران به همراه علما و نمایندگان اقشار مختلف عراق و اهل سنت در کربلا انجام گرفت.