لزوم برنامه ریزی های لازم برای انتقال فرودگاه مهرآباد
رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی صوتی در شهر تهران، اظهار داشت: این موضوع چندین بار در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شده و راه حل های مختلفی نیز برای حل این موضوع ارائه شده است.
 
وی افزود: جابجایی فرودگاه مهرآباد برای رفع صدای بیش از حد هواپیماها در صحن شورا مطرح شد،البته انتقال فرودگاه مهرآباد در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. اما معتقدیم باید در دراز مدت با ایجاد زیرساخت های لازم در سایر فرودگاه ها، این خدمات را به خارج از شهر منتقل کنیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: فقط خدمات محدود که فعالیت آن ها منتهی به شب نباشد، باید در شهر تهران بماند.
 
تقی پور با بیان اینکه باید برای انتقال فرودگاه مهرآباد برنامه ریزی های لازم انجام شود، تصریح کرد: در گذشته به عنوان پیشنهاد، طرحی در خصوص انتقال فرودگاه مهرآباد به دولت ارسال کردیم و باید منتظر برنامه ریزی های آن ها باشیم.
 
وی با بیان اینکه در خصوص سایر آلودگی های صوتی اقدامات زیربنایی نیاز است، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید در نحوه ساخت و ساز و حمل مصالح ،قوانین و مقرراتی را مشخص کند، و تا جایی که امکان دارد باید افراد را ملزم کنیم تا از قطعات پیش ساخته استفاده کنند چراکه از این طریق می توانیم میزان آلودگی صوتی را در شهر تهران کاهش بدهیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امروزه عمده ترین دلیل آلودگی صوتی در شهر تهران مربوط به کامیون ها یی است که در شب تردد دارند، گفت: تخلیه بار آن‌ها موجب آزار و اذیت شهروندان می شود حتی بنده به عنوان شهروند نیز خود، درگیر این موضوع هستم.
 
تقی پور با بیان اینکه نمی توانیم به صورت مطلق ساخت و ساز در شهر تهران را ممنوع کنیم، افزود: باید برای رفع صداهای اطراف منازل مسکونی چاره اندیشیده شود تا از این طریق سطح آلایندگی ها به حداقل برسد.