کمک 150 میلیارد تومانی مردم برای بازسازی عتبات

حسین پلارک در همایش استانی بازسازی عتبات عالیات که در بیت امام خمینی(ه) برگزار شد با اشاره به نقش مردم در  بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: سال گذشته بیش از 150 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری و همه این مبلغ در ساخت و توسعه حریم اهل بیت(ع) هزینه شد و برای امسال هم رشد 30 درصدی مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هم‌اکنون چهار پروژه در ستاد عتبات عالیات در دست اقدام است و از بزرگترین این پروژه‌ها می‌توان به پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) که به منظور توسعه حرم حضرت علی(ع) انجام می‌شود اشاره کرد که ان‌شاءالله تا پایان امسال تکمیل شده و به اتمام می‌رسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به طرح توسعه حرم امام حسین(ع) اشاره کرد، یک سالی می‌شود که این پروژه شروع شده و ساخت چهار صحن در این طرح دیده شده و زمانی که برای آن تعیین شده 6 سال است اما با تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که می‌شود تلاش بر این است که ان‌شاءالله پنج ساله به اتمام برسد.

پلارک بیان کرد: توسعه حرمین عسگرین(ع) در سامرا هم از دیگر پروژه‌ها است که طراحی آن به تصویب رسیده و بعد از تملک اراضی به شعاع 300 متر که مهم‌ترین بخش این پروژه بوده و همین‌طور عقد توافقنامه با مسئولان عراقی ان‌شاءالله این پروژه عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه حرم امامین جوادین(ع) در شهر کاظمین را در برنامه داریم که وسعت آن 150 هزار متر بوده و عملیات اجرایی آن هم به زودی شروع می‌شود، طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) از دیگر طرح‌ها بوده که تا پایان سال آماده نصب می‌شود و به‌دنبال آن هفت و نیم متر به فضای این گنبد افزوده می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: این ستاد توانسته در مدت 12 سال 150 طرح را به اتمام برساند که این طرح‌ها با مساعدت‌های مردمی انجام شده و تاکنون با عنایت‌ اهل بیت(ع) و کمک‌های مردمی، مشکلی را در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه تامین سنگ بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده که برای نخستین‌بار در کشور توانستیم از سنگ‌های دایره و نیم‌دایره‌ای که در این استان ساخته شده استفاده کنیم، این استان ظرفیت‌های دیگری هم دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها نظیر ظرفیت بافت فرش به‌ویژه در شهر خمین به منظور حریم اهل بیت(ع) را مد نظر داریم.