اجرای مرحله اول طرح جریمه مشمولان غایب در سال 96
سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای در خصوص شروع ثبت نام مرحله اول طرح جریمه مشمولان غایب در سال 96 اعلام کرد: مشمولانی که تا پایان سال 96 بیش از 8 سال غیبت داشته، تا 15 خرداد ماه امسال مهلت دارند تا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کنند.
 
لازم به ذکر است؛ براساس بند (ب) تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه سال 1396 مجلس شورای اسلامی، این طرح شامل مشمولانی می شود که تا پایان سال 96 بیش از 8 سال غیبت داشته باشند، همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود.
 
شایان ذکر است؛ پس از ثبت اولیه درخواست متقاضی در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، درخواست آنان در حوزه های وظیفه عمومی بررسی و در صورت تایید نهایی، مبلغ جریمه به صورت پیامک اطلاع رسانی می شود.
 
همچنین متقاضیان با دریافت پیامک باید به دفاتر (پلیس+10) مراجعه تا فرم مربوط به شناسه پرداخت را دریافت و با پرداخت مبلغ جریمه به صورت نقدی و یا اقساط وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
 
این اطلاعیه با اشاره به این مطلب که مدت زمان پرداخت اقساطی نسبت به سال گذشته تغییر کرده است، افزود: متقاضیان در صورت تمایل به پرداخت مبلغ جریمه به صورت قسطی، باید 30 در صد مبلغ را به صورت نقدی و مابقی را تا پایان سال 96 تسویه حساب کنند.
 
گفتنی است؛ مشمولانی که در سال گذشته در این طرح ثبت نام کرده و به دلیل عدم پرداخت مبلغ جریمه درخواست آنان غیر فعال شده است، برای بهره مندی از این طرح در سال جاری، مجددا باید درخواست خود را از طریق دفاتر (پلیس+10) ثبت کنند.
 
لازم به ذکر است؛ مشمولان غایب می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا سامانه پیامک به شماره 110206010 از آخرین اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب اطلاع حاصل کنند.