ازسرگیری عملیات ارتش در حومه شرقی حلب

نیروهای ارتش سوریه شهرک «المهدوم»  در حومه شرقی حلب را پس از متلاشی کردن باندهای تروریستی داعشی در آن آزاد کردند.

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ارتش مواضع تروریست‌های داعشی در شهر «مسکنه» از مهمترین دژهای داعش در حومه شرقی حلب را بمباران کردند.

به گفته یک منبع میدانی، نیروهای ارتش، عملیات نظامی و پیشروی به سمت مواضع و اهداف جدید در حومه شرقی حلب را آغاز کردند تا این مناطق را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کنند.

در همین چارچوب منابع میدانی از استقرار شمار زیادی از تروریست‌های جبهه النصره در اطراف شهرک «الغزاویه» در اطراف شهر «دارة عزة» در حومه غربی حلب و درگیری آنها با جنگجویان کردی در اطراف منطقه حائل دو طرف خبر دادند.

در شرق سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش و همپیمانانش یورش تروریست‌های داعشی به محور شرقی فرودگاه دیرالزور در جنوب این شهر را دفع کردند که در نتیجه آن شماری از تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند.

در حمص نیز نیروهای ارتش با پیشروی در کوه‌های الشومریه،‌چندین تپه مشرف بر مواضع گروه تروریستی داعش در شهرک‌های المشیرفه و ام صهریج را آزاد کردند.

خبر دیگر اینکه امروز خروج نهمین گروه از افراد مسلح محله الوعر شهر حمص به همراه اطرافیانشان به سمت جرابلس در حومه شمایل حلب آغاز شد به طوری که انتظار می‌رود 300 تا 400 تروریست اخراج شوند.

به گفته منابع سوری در استان حمص، محله الوعر در روز بیستم ماه جاری میلادی(30 اردیبهشت) به طور کامل از وجود تروریست‌های مسلح پاکسازی خواهد شد تا به شهر حمص یک شهر کاملا امن و عاری از وجود افراد مسلح اعلام شود.

خبر دیگر اینکه پیکرهای 50 نفر از شهدای کفریا و فوعه که در جنایت هولناک تروریست‌های تکفیری در جریان تجمع  اتوبوس‌های حامل آنها در منطقه اشغالی الراشدین در پانزدهم ماه گذشته میلادی جان خود را از دست دادند،‌ در شهرک نبل در حومه شمالی حلب تشییع و به خاک سپرده شدند.

پیکرهای این شهدا در بیمارستان حلب قرار داشت تا از سوی خانواده‌هایشان شناسایی شود و پس از شناسایی همه این پیکرها مراسم تشییع و تدفین آنها برگزار شد.