آموزشگاه‌های علمی آزادغیرمجاز پلمب میشوند

سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وجود آموزشگاه‌های علمی آزاد غیر مجاز در سطح پایتخت اظهار داشت: بخشی از این مشکل به اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی بر می‌گردد که باید با این مراکز برخورد کرده و آنها را پلمپ کند.

وی ادامه داد: ما نیز اگر در جریان بازرسی‌هایمان با مراکز علمی غیرمجاز مواجه شویم، قطعاً برخورد اداری کرده و از نیروی انتظامی تهران درخواست پلمپ این مراکز را می‌کنیم و تاکنون نیز همکاری‌های خوبی داشته‌ایم.

یزدیخواه از فعالیت حدود یک‌هزار و ۲۰۰ آموزشگاه علمی آزاد مجاز در سطح شهر تهران خبر داد و در رابطه با راه‌های شناسایی آموزشگاه‌های مجاز از سوی خانواده‌های دانش‌آموزان گفت: در مدارس غیردولتی این امکان برای خانواده‌ها وجود دارد که اطلاعاتی مثل معتبر بودن مدرسه، شهریه مجاز و رشته‌های تحصیلی آنها را دریافت کنند، اما در رابطه با آموزشگاه‌های علمی آزاد(خارج از آموزش و پرورش) هنوز سامانه مربوطه تکمیل نشده است و امیدواریم که به زودی کار آن تمام شود.

* اطلاع از اعتبار آموزشگاه‌های علمی آزاد با تلفن ۱۸۲۰

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد: آموزشگاه‌های علمی آزاد موظفند که مجوز فعالیت خود را در معرض دید مراجعه‌کنندگان نصب کنند و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز درباره مجاز بودن یا نبودن آموزشگاه‌هایی که با آنها روبرو می‌شوند، می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۸۲۰ راهنمایی لازم را دریافت کنند.

وی همچنین در خصوص تعداد آموزشگاه‌هایی که با طرح اخیر آموزش و پرورش در نوبت عصر مدارس تشکیل شده‌ است، عنوان کرد: دستورالعمل این طرح حدود ۳ هفته پیش به مدارس ارسال شده است و تمام مدارس راهنمایی و متوسطه می‌توانند در نوبت عصر از یک کلاس تا ۲۰ کلاس تقویتی یا کنکور داشته باشند.