وجود 500 هزار مسکن خالی در تهران دور از واقعیت است/مرکز آمار سازوکار تهیه این عدد را مشخص کند

گروه اجتماعی- معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به آمار ارایه شده در مورد تعداد 500 هزار واحد مسکونی خالی در تهران عنوان کرد: مرکز آمار باید ساز و کار تهیه این آمار را مشخص کند زیرا این آمار دور از واقعیت است و احتمال می دهیم آمار واقعی کمتر از این عدد باشد.

پژمان پشمچی زاده معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به گزارش های ارایه شده در مورد رشد سالانه جمعیت در تهران و نیز وجود بیش از 500 هزار مسکن خالی در پایتخت اظهار کرد:  برای برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه مسکن در تهران اول باید دید آمار 500 هزار واحد مسکونی خالی در پایتخت بر چه اساس تهیه شده است.

وی ادامه داد: در سرشماری انجام شده عنوان کرده اند که ساز و کاری برای تهیه آمار تعداد واحدهای مسکونی خالی داشته اند اما آنچه که مشاهده و دنبال کرده ایم گواه بر این است که صرفا  به دلیل این که به واحدی به دفعاتی مراجعه و پاسخی دریافت شده است را ملاک خالی بودن یک واحد مسکونی قرار داده اند.

معاون شهردار تهران با بیان این که مرکز آمار ایران زحمات زیادی در حوزه سرشماری داشته است، اظهار کرد: اما این مرکز باید سازوکار ارایه آمار تعداد مسکن های خالی را در تهران مشخص کند.

پشمچی زاده با اشاره به این که این آمارها ملاک برنامه ریزی و سیاستگذاری قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: تصور ما بر این است که آمار 500 هزار واحد مسکونی خالی در تهران دور از واقعیت است و احتمال می دهیم آمار واقعی کمتر از این عدد باشد.

 

لیلا موسوی نسب