تشریح جزئیات تلفات جانی و مالی زلزله خراسان شمالی

با اشاره به اینکه در پی زلزله خراسان شمالی تا صبح امروز 24 اردیبهشت، اسکان اضطراری 473 خانوار به طور کامل صورت پذیرفت که کار بسیار مهم و در سطح امدادرسانی کار بزرگی بود، اظهار داشت: مناطق تحت تاثیر زلزله 5.7 ریشتری شب گذشته خراسان شمالی تا شعاع 20 کیلومتری بود که 19 روستا تا 40 درصد آسیب، دیدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره حواشی انتخابات و تاثیر آن بر روی امدادرسانی در حوادث کشور گفت: واقعاً یکی از جاهای که به هیچ عنوان مسائلی چون انتخابات نمی‌تواند روی آن تاثیر بگذارد همین بحث امدادرسانی است، بطوریکه به محض وقوع چنین حادثه ای، پس از چند ساعت، ما به همراه مدیران امداد در صحنه حادثه حضور داشتیم.

سلیمی با اشاره به دو فوتی به همراه 370 مصدوم که منجر به 57 بستری و 26 جراحی در پی این زلزله شده است، عنوان کرد: اقلام زیستی و خوراکی بین آسیب دیدگان توزیع شده است و در جلسه مدیریت بحران استان نیز به مسئله اسکان دائمی و مابقی مشکلات زلزله زدگان نیز رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور همچنین با اشاره به اعزام 33 تیم عملیاتی هلال‌احمر و 4 تیم آنست به منطقه حادثه و آماده‌باش یک فروند بالگرد در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمت به زلزله‌زدگان 11 تیم واکنش سریع و 142 نیروی عملیاتی  در منطقه حاضر هستند.