از مهمانان ناخوانده پایتخت چه خبر؟
علی محمد مختاری گفت: در سال جاری هنوز گزارشی از سوی  شهروندان مبنی بر مشاهده و افزایش تعداد مگس‌های سفید در تهران گزارش نشده است. 
 
وی افزود: در شرایطی که افزایش دمای هوا را شاهد بوده ایم، اما مگس‌های سفید هنوز در سطح شهر تهران مشاهده نشده اند. 
 
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به افزایش مگس‌های سفید در پایتخت پس از ۱۵ مرداد ماه خاطرنشان کرد: زمان مشاهده مگس‌های سفید در شهر تهران طی ۳ سال اخیرر، نیمه دوم مرداد ماه بوده است و پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز با گرم شدن هوای شهر تهران، در مرداد ماه شاهد حضور مگس‌های سفید و افزایش جمعیت آنها در پایتخت باشیم. 
 
مختاری در خصوص اقدامات صورت گرفته در رابطه با مبارزه با مگس‌های سفید شهر تهران اظهارکرد: اقدامات شهرداری تهران در رابطه با از میان بردن جمعیت مگس‌های سفید پایتخت مطلوب بوده و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و موسسه آفات تا حدود زیادی شاهد کاهش جمعیت مگس‌ها در شهر بوده ایم. 
 
وی با بیان اینکه " مگس‌های سفید تنها در ۳ منطقه شهر تهران مشاهده می‌شوند" خاطرنشان کرد: از ۳ سال گذشته که در شهر تهران با معضل مگس‌های سفید مواجه بوده ایم، این مگس‌ها تنها در ۳ منطقه شهر تهران گزارش شده اند و در سایر مناطق با این معضل مواجه نیستیم. 
 
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خواستار ارائه گزارش‌های مردمی در رابطه با مشاهده مگس‌های سفید به شهرداری تهران شد و اذعان کرد: در خواست ما این است که شهروندان گزارش‌های لازم در رابطه با مشاهده مگس‌های سفید در محل زندگی خود را به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران ارائه دهند.