رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت: در ۵ سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، قم، اصفهان و تبریز به طور میانگین از هر ۴ زوجی كه ازدواج كردهاند، تنها یك زوج از زندگی خود رضایت دارد.

غلامعلی افروز اظهار کرد: نداشتن آرامش و هم‌کفو نبودن مهم‌ترین عامل طلاق زوج‌هاست و مدرک تحصیلی، شغل، ‌اختلاف سن، قیافه و خانواده عوامل اصلی جدایی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی جنسی دختر یا پسر قبل از ازدواج از مهم‌ترین عوامل طلاق است و در واقع اگر یکی از طرفین آلودگی جنسی داشته باشند، همسان نیستند و اصول کفویت را نشناخته و رعایت نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، افروز در ادامه یادآور شد: تحقیقات انجام شده روی خانواده‌های مسیحی در اروپا و آمریکا که به اصول اخلاقی پایبند بوده و تا قبل از ازدواج رابطه جنسی نداشته‌اند، نشان داده است که آمار طلاق در بین آنان نزدیک به صفر است.

افروز همچنین با ارائه آماری اظهار کرد: بر خلاف تصورات عامه‌ مردم در کشور ما، تعداد پسرهای در آستانه ازدواج از تعداد دختران بیشتر است و به ازای هر یکهزار دختر، یکهزار و ۲۰ پسر داریم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور در مقابل هر ۱۰۰ شناسنامه‌ای که برای دختران صادر می‌شود، ۱۰۵ شناسنامه برای پسران صادر می‌شود که اگر آمار و باورهای غلط در بین مردم شایع شود، پیامدهای فرهنگی ناگواری در پی خواهد داشت.

وی گفت: طبق صحبتهایی كه با رئیسجمهور داشتیم، احمدینژاد حمایت خود را برای داشتن روانشناس و مشاور خانواده اعلام كردند كه بتوانیم برای هر۵۰۰ تا ۱۰۰۰ خانوار یك مشاور داشته باشیم تا در زمینههای مختلف به كمك خانوادهها بیایند.