زمان آغاز فعالیت نفرات جدید در شورای عالی استان‌ها
فیروز آقایی گفت: برگزاری انتخابات سراسری برای مشخص شدن نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا نخستین مرحله از برگزاری انتخابات شورا‌ها بود. 
 
وی افزود: پس از مشخص شدن نمایندگان هر یک از شوراهای شهر‌ها و روستا‌ها با رای مردم، تصمیم گیری برای حضور نفرات در شورای عالی استان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. 
 
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به انتخاب نمایندگان هر یک از شهرستان‌ها اظهارکرد: پس از گذشت یک ماه از مشخص شدن نفرات شوراهای دهستان‌ها و بخش ها، جلسه‌ای برگزار شده تا در نهایت با رای گیری، یک نفر از هر بخش و یا دهستان به عنوان نماینده شهرستان معرفی شود. 
 
آقایی ادامه داد: پس از آن، با حضور فرماندار نماینده هر یک از شهرستان‌ها برای حضور در شورای استان معرفی می‌شود. 
 
وی در خصوص چگونگی انتخاب نمایندگان هر یک از استان‌ها برای حضور در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: آبان ماه سال جاری، جلسه‌ای برگزار خواهد شد و در این جلسه هر یک از استان‌ها نمایندگان خود برای حضور در شورای عالی استان‌ها را معرفی می‌کنند. 
 
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به این پرسش که سهمیه هر یک از استان‌ها برای معرفی نماینده به شورای عالی استان‌ها چه تعداد خواهد بود؟، اذعان کرد: هر یک از استان‌ها با جمعیت ۲ میلیون نفر می‌توانند ۲ نماینده برای حضور در شورای عالی استان‌ها معرفی کنند. در صورتی که جمعیت استانی بیش از ۲ میلیون نفر باشد، این استان ۳ نماینده در شورای عالی استان‌ها خواهد داشت.
 
آقایی ادامه داد: وضعیت استان تهران برای معرفی نماینده در شورای عالی استان‌ها با سایر استان‌ها متفاوت خواهد بود و تعداد نمایندگان این استان به ۴ تن می‌رسد.
 
وی در رابطه با زمان آغاز فعالیت نفرات جدید در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دی ماه نخستین جلسه شورای عالی استان‌ها با نمایندگان جدید برگزار شده و در این جلسه برای فعالیت این شورا تصمیم گیری خواهد شد. 
 
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به نحوه انتخاب اعضای هیئت رئیسه این شورا اظهارکرد: در نخستین جلسه ابتدا هیئت رئیسه سنی تشکیل شده و پس از آن، برای انتخاب نفرات جدید جهت حضور در هیئت رئیسه، رای گیری صورت می‌گیرد در نهایت نیز نایب رئیس جدید و منشی‌ها مشخص خواهند شد.