آماده باش اورژانس و هلال‌احمر برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی

شاهین فتحی معاون عملیات و امداد و نجات هلال‌احمر در جلسه هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده مقرر شده است تمام کاروان‌هایی که از تمام استان‌ها عازم حرم مطهر امام راحل می‌شوند توسط یک آمبولانس هلال‌احمر و یک کادر درمانی همراه شوند و همچنین یک نجات‌گر با تجهیزات کامل نیز در هر اتوبوس زائران مستقر خواهد بود تا در صورت نیاز خدمات امدادی خود را ارائه کند. 

وی اضافه کرد: همچنین 700 نیروی عملیاتی، نجات‌گر و کادر درمانی در این مراسم به کار گرفته خواهد شد و پایگاه‌های امداد هوایی نیز آماده خدمت رسانی به زائران هستند. 

به گزارش تسنیم همچنین حسین میری معاون اورژانس کشور نیز از به کارگیری 180 تیم اورژانس زمینی، 10 اتوبوس آمبولانس و ارائه پوشش هوایی اورژانس برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی خبر داد.

در پایان معاون عملیات و امداد و نجات هلال احمر برای طرح تابستانی نیز گفت: در طرح تابستانی امسال 1274 پایگاه ثابت، موقت و سیار با 1026 آمبولانس، 364 خودروی نجات و 23 فروند بالگرد آماده ارائه خدمات هستند و روزانه 5203 نفر به صورت شبانه‌روزی خدمات امدادی جاده‌ای را ارائه خواهند داد. همچنین سازمان امداد و نجات طرح امداد و نجات ساحلی را برای تابستان امسال ابلاغ کرده است.