پیش بینی شرایط جوی کشور

 براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. 

امروز بعدازظهر در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان و خراسان شمالی رگبار و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روز جمعه در شمال غرب کشور تقویت می‌شود.

روز شنبه رگبار باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

در دو روز آینده در جنوب غرب، مناطقی از جنوب و غرب کشور به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد؛ همچنین در مناطق جنوبی کشور نظیر بوشهر و هرمزگان روز شنبه انتظار وقوع باد و گردوخاک داریم.

در سه روز آینده خلیج فارس مواج است، همچنین تا سه‌شنبه هفته آینده در مناطق شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطقی مثل زابل با گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه است.

‌امروز به سبب وزش باد شدید شمال غربی، خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج در مناطق مرکزی و شرقی آن بین 2 تا 3 متر برآورد می‌شود؛ همچنین روزهای جمعه و شنبه ارتفاع موج در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس حدود 2 متر برآورد می شود، طی این مدت در تنگه هرمز نیز ارتفاع موج به حدود 1.5 متر خواهد رسید. روز جمعه ارتفاع موج در دریای عمان حدود یک تا یک و نیم متر پیش بینی می شود.
از اینرو توصیه می شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال بادوگردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 32 و 19 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 4 خردادماه امسال 208.8 میلیمتر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 225.5 میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری تاکنون 92.6 درصد بارش سال گذشته است.