یادبود ارتحال امام خمینی در بین‌الحرمین و کنار بارگاه حسینی/ عکس

 

 مراسم رسمی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا و با حضور پر شور صدها تن از مهمانان ایرانی و عراقی شامگاه گذشته 13خرداد ماه در بین الحرمین و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

در این مراسم استاندار کربلا و معاونان وی، رییس و اعضای شورای استان کربلا، مسئولان ادارات و دوایر دولتی کربلا، مسئولان آستانهای مقدس حسینی و عباسی علیهما السلام، مسئولان و اعضای احزاب سیاسی، گروههای جهادی، مسئولان و اعضای دفاتر ایرانی مستقر در کربلا و اقشار مختلف مردم حضور یافتند و یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی در این مراسم با اشاره به تلاقی روز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان در امسال، ایشان را شخصیتی عظیم  در تاریخ توصیف کرد که جان خود را در معرفی اسلام ناب محمدی اصیل میانه در مقابل اسلام داعشی و امریکایی به میدان آورد و انقلابی را هدایت کرد که آرزوی انبیای الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) مشکل اساسی جوامع اسلامی را در تفرقه داخلی و توطئه خارجی می‌دانست بنابراین وحدت جوامع اسلامی را واجب تلقی می‌کرد.

حسینیان افزود: حوادث چند ماهه اخیر در منطقه و جهان بیش از پیش موقعیت  و جایگاه حضرت امام (ره)  و درستی مواضع ایشان را برای دنیا روشن ساخت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آن در ایجاد و حمایت از گروههای تند رو در جهت تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف در میان ملل مسلمان و بویژه اجلاس اخیر ریاض را شاهد بودیم اما تاریخ اثبات کرده است که حق پیروز نهایی است و پیروزیهای ملت عراق و سوریه در قبال تکفیریها و مقاومت مردمی در بحرین و یمن علیه  متجاوزین دال بر این مدعاست.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا تصریح کرد: امروز ملت و حکومت و رهبری  جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده‌اند همان مسیر امام خمینی را در اجرای احکام الهی واثبات قدرت دین در اداره جامعه  می‌پیمایند و پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف علمی سیاسی اقتصادی نظامی و...این ادعا را اثبات می‌کند.

دراین مراسم حجت الاسلام سید هاشم حیدری از خطبای بزرگ عراق نیز به تفصیل پیرامون شخصیت ،اهداف، رهبری جهانی و جایگاه حضرت امام خمینی سخن گفت .

در ضمن در چند روز آتی مراسم متعددی از سوی گروهها و سازمانهای جهادی در کربلا برگزار خواهد شد.