آخرین وضعیت ساخت نیم ضریح «تل زینبیه»

علی داداش‌زاده با بیان اینکه مراحل ساخت این نیم ضریح زیبا 85درصد پیشرفت داشته است افزود: برای ساخت این نیم ضریح، مردم دوستدار اهل بیت استان حدود 2 میلیارد تومان کمک کرده‌اند. 

 

با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات آذربایجان شرقی قبل از تشکیل ستاد بازسازی در تهران در سال 82 و در بحبوحه شرایط داخلی خاص عراق آغاز به کار کرد اظهار کرد: از سال 84 هم فعالیت دفاتر استانی و ملی ستاد بازسازی عتبات آغاز به کار کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور فعال هنرمندان در ساخت تل زینبیه تصریح کرد: برای اولین بار میناکاران، خاتم کاران و قلم‌زنان استان گرد هم آمدند و تمام هنر خود را برای ساخت نیم ضریح تل زینبیه به کار گرفته‌اند تا یک کار عظیم و فوق‌العاده به ساحت اهل بیت (ع) و بی‌بی زینب(س) تقدیم کنند.

 

داداش‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات افزود: در سال 94 مردم ولایت مدار استان 2میلیارد تومان به صورت کمک‌های نقدی و غیرنقدی در بازسازی عتبات عالیات مشارکت کرده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پشتیبانی مدافعان حرم اظهار داشت: در سال 95 کمک‌های مردمی در قالب ستاد پشتیبانی مدافعان حرم صورت گرفت و مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات در سال 95 در حدود 600میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی بود.

 

وی، اعزام 4 گروه از نیروهای فنی در رشته رفوگری فرش را از دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: این گروه‌ها در قالب 15 تا 18 نفر از افراد هنرمند و ماهر به عتبات اعزام شده و قالی‌های حرم مطهر اباعبدالله الحسین را که تعدادی از آنها قدمت 300 تا 400 ساله داشت، به طرز بسیار ماهرانه‌ای مرمت و رفو کردند.