علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش  در خصوص «زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان مقاطع مختلف در مدارس»، اظهار داشت: بنا بر رویکرد تفویض اختیار که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است، قرار شد اختیاراتی که ستاد بر اساس قوانین دارد به سطوح پایین‌تر مدیریتی تفویض کند.

وی ادامه داد: در دستور ثبت‌نام فقط پایان ثبت‌نام را تعیین کردیم و آن نیز مردادماه است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را به اختیار استان‌ها گذاشته‌ایم تا کمیته‌های برنامه‌ریزی هر استان و منطقه متناسب با امکانات خود برنامه‌ریزی کنند.

زرافشان در پاسخ به این پرسش که «آیا زمان آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به طرح موضوع تعطیلات بین سال تغییر می‌کند؟»، تصریح کرد: دولت لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارسال کرده است و تا به‌حال یک جلسه نیز در کمیسیون آموزش مجلس صحبت شده، طرح مسئله اولیه انجام شده‌ است و به‌زودی جلسه دوم نیز تشکیل می‌شود.

وی متذکر شد: این موضوع در حال بررسی است و باید بعد از بررسی در کمیسیون، گزارش آن به صحن علنی مجلس اعلام شود تا نمایندگان موافقت یا مخالفت خود را با آن اعلام کنند.

معاون آمورزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه «آیا این طرح در سال تحصیلی جدید اعمال می‌شود؟»، گفت: به نظر می‌رسد این فرایند طول بکشد و اگر مجلس زودتر کارهای لازم را انجام دهد، با توجه به تنظیم مقررات و کارهای اجرایی که دارد، شاید به سال تحصیلی جدید نرسد؛ مگر اینکه مجلس و آموزش و پرورش شتاب بیشتری در این خصوص داشته باشند.