مهلت ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۹۶ پایان یافت

نام‌نویسی از زائران حج تمتع 96  امسال در چند مرحله و از فروردین ماه با اعلام فراخوان سازمان حج و زیارت  انجام گرفت.

در نخستین مرحله دارندگان فیشهای ثبت‌نامی تا 31 تیرماه سال 85 برای نام‌نویسی دعوت شدند و در مراحل بعدی دارندگان فیشهای ثبت‌نامی تا شهریور ماه و سپس تا آبان ماه سال 85 به تکمیل مراحل نام‌نویسی برای حج تمتع 96 فراخوان شدند.

اما سازمان حج و زیارت در آخرین مرحله و بنابر خالی بودن برخی ظرفیتهای کاروانها در استانهای کشور، از دارندگان فیشهای حج ثبت‌نامی تا پایان سال 85 دعوت کرد تا مراحل نام‌نویسی خود را برای اعزام به حج تمتع 96 انجام دهند.

آخرین فراخوان سازمان حج و زیارت که از چند روز گذشته آغاز شده بود امروز ( شنبه بیستم خرداد ماه) پایان یافت و تمامی کسانی که در کاروانها ثبت‌نام کرده‌اند بنابر اولویت‌بندی کاروانی به حج تمتع 96 اعزام خواهند شد.

نام‌نویسی در غالب استانهای کشور پایان یافته و مراحل آموزش زائران نیز آغاز شده است؛ در سایر استانهای باقیمانده نیز این نام‌نویسی امروز خاتمه پیدا کرد و در صورت وجود هرگونه ظرفیت خالی نیز کاروانها از لیست انتظار بهره خواهند گرفت.

بعد از اتمام ثبت‌نام از متقاضیان، به سرعت برنامه‌های اجرایی برای اعزام زائران حج تمتع 96 آغاز خواهد شد و مراحل معاینات پزشکی و همچنین آموزشهای لازم انجام می‌گیرد.

روند ارائه ویزای الکترونیکی زائران نیز قرار است از اول ماه شوال انجام شود و متقاضیان سفر حج تمتع 96 هم باید توجه کنند که گذرنامه‌های آنان تا پنجم اسفند سال 96 اعتبار داشته باشد.

قرار است امسال بیش از 86 هزار نفر از زائران کشورمان از 9 مرداد تا سوم شهریور ماه سال 96 از 20 ایستگاه پروازی برای مراسم حج تمتع به عربستان اعزام شوند.