دوره‌های ضمن خدمتی که بصورت الکترونیکی برگزار می شوند

فریبرز حمیدی معاون منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دو ساله آموزش‌های ضمن خدمت معلمان به صورت الکترونیکی اظهار داشت: با توجه به موفقیت برگزاری دوره‌های ضمن خدمت الکترونیک، تصمیم بر این شده که در سال تحصیلی 97-96 بخشی از دوره‌ها در این پایه تحصیلی به صورت الکترونیکی باشد که پیش‌نویس بخشنامه آن آماده شده و برای نهایی شدن به کمیته مستندسازی ارسال شده است.

وی ادامه داد: بعضی از دوره‌های ضمن‌خدمت معلمان در دوره تحصیلی یازدهم نیز به صورت تأمین مدرس و تعدادی از دروسی که نیاز به کارگاه و آزمایشگاه دارد و عملی است، هم به صورت حضوری و کلاسی برگزار می‌شود.

حمیدی افزود: بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود، امسال 200 هزار نفر از معلمان دوره تحصیلی یازدهم تحت آموزش‌های ضمن‌خدمت الکترونیک قرار گیرند که شرکت معلمان دارای ابلاغ تدریس در این پایه، برای تمام شاخه‌های دارای کتب تازه تألیف الزامی است.

معاون منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رضایتمندی 80 درصدی شرکت‌کنندگان در دوره‌های ضمن‌خدمت الکترونیکی، عنوان کرد: این امر باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش برای به‌کارگیری از این روش ترغیب شود، به طوری که در حال حاضر سه دوره واژه‌های آسمانی، اصول و مبنای شاخه فنی و حرفه‌ای و فعالیت‌های مکمل آموزش و پرورش به صورت الکترونیکی در حال اجراست.

وی گفت: همچنین برگزاری دوره‌های هوشمندسازی مقدماتی و سایر دوره‌های تخصصی مهارتی،‌ تبدیل دوره‌های آموزشی به پودمان‌های آموزشی برای استفاده از گواهینامه نوع دوم و مطابقت دادن آنها با سایر رشته‌های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد از جمله مواردی است که در سال جاری توسط دوره‌های الکترونیکی صورت خواهد گرفت.