دستگاه بادی اسکنر به عنوان نیاز اصلی زندان‌ها محسوب می‌شود

اصغر جهانگیر در خصوص تجهیز زندان‌های کشور به دستگاه‌ها بادی‌اسکنر اظهار داشت: در حال حاضر استان‌های مشهد، تهران و اصفهان و حدود 9 استان دیگر مجهز به دستگاه بادی‌اسکنر هستند.

وی افزود: با توجه به تعداد محیط‌ ها که حدود 260 محیط است، تقریباً 250 محیط ما نیاز به این دستگاه دارد که بودجه آن هم بسیار قابل توجه خواهد بود. 

جهانگیر تصریح کرد: دستگاه بادی‌اسکنر بین 150 تا 400 میلیون قیمت دارد، به همین جهت تأمین این بودجه برای سازمان زندان‌ها مقدور نیست و باید دستگاه‌های دیگر به سازمان زندان‌ها کمک کنند تا بتوانیم این دستگاه را تأمین کنیم. 

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: اگر ما بخواهیم 200 محیط را هم به این دستگاه مجهز کنیم و اگر متوسط قیمت دستگاه را 100 میلیون درنظر بگیریم، یک بودجه 200 میلیارد تومانی برای تجهیز بادی‌اسکنر در کشور نیاز است. 

دستگاه بادی اسکنر به عنوان نیاز اصلی زندان‌ها محسوب می‌شود و با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان زندان‌های کشور، این دستگاه در برخی زندان‌ها نصب شده است.

برخی زندانیان پس از ملاقات با خانواده و یا بازگشت از مرخصی، مقداری موادمخدر در بدن خود برای انتقال و فروش آن در زندان جاسازی می‌کنند.

با استفاده از این دستگاه می‌توان تا حدود زیادی از ورود موادمخدر به زندان‌های کشور جلوگیری کرد.