متأسفانه دولت به نوعی به سمت عقب بازگشته است

زهره الهیان نماینده سابق مجلس حرکت‌های پاندولی در ارتباط با ساختار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کشور را به ضرر کلیت اهداف کشور دانست.

 

وی با بیان اینکه تغییر و تحولاتی که بر اساس منطق و مصلحت در دولت پیشین صورت گرفته در دولت فعلی مورد تهدید واقع شده است، گفت: در حال حاضر هم و غم دولت باید به سمت پیشبرد اهداف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها معطوف شود، اما متأسفانه دولت به نوعی به سمت عقب بازگشته است.

 

الهیان ادامه داد: این حرکت‌های پاندولی باید جای خود را به تغییر و تحولات ساختاری در خود وزارتخانه‌ها بدهد.

وی اظهار داشت: لازم است دولت آسیب‌شناسی درستی از ناکارآمدی دستگاه‌ها انجام دهد، اینکه در وزارت ورزش و جوانان موضوع جوانان مغفول مانده است، به این معنا نیست که به ساختار دهه گذشته برگردیم.

 

 نماینده سابق مجلس افزود: آسیب‌شناسی درست و اتخاذ نظرات کارشناسان ریشه‌های ناکارآمدی این وزارتخانه در ارتباط با موضوع جوانان را حل خواهد کرد.

 

 الهیان با تأکید بر اینکه اهتمام دولت و مجلس نباید به امور هزینه‌بری مثل احیای سازمان ملی جوانان معطوف شود، تصریح کرد: در حال حاضر روند فعالیت دستگاه‌ها ایجاب می‌کند که خروجی آنان مناسب و کارآمد نباشد.

 

به گفته وی عدم توجه جدی به موضوع جوانان و نداشتن تحلیل عمیق فرهنگی و اجتماعی به این قشر باعث ناکارآمدی وزارت ورزش شده است.

 

نماینده سابق مجلس با اظهار تأسف از اینکه دولت مسیر حل این معضل را با ارائه لایحه احیای سازمان ملی جوانان تغییر داده است، گفت: درواقع دولت به نوعی مسیر را به بیراهه رفته است.

 

الهیان با بیان اینکه باید تحلیل عمیقی از شرایط جوانان داشته باشیم، ابراز داشت: حل چالش‌های موجود حوزه جوانان تنها با  تحلیل عمیق اجتماعی فرهنگی ممکن خواهد بود.

 

وی تغییر ساختار را به‌نوعی ایجاد یک عقب‌گرد به دهه گذشته دانست و گفت: این برگشت به گذشته حل‌کننده موضوع فعلی نیست و به نظر می‌رسد ناشی از نگاه سیاسی حاکم بر تصمیمات دولت است.