انتقاد از تولید ناکافی چادر مشکی در داخل کشور

لاله افتخاری در گفتوگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس توانا در خصوص عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس و برگزاری نخستین نمایشگاه مانتو اظهار داشت: عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس در عرصه تولید و طراحی پوششهای ایرانی و اسلامی بسیار کند است، اما چند ماهی است که این کارگروه پس از مدتها عملکرد ضعیف، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه مد و مانتو باید به دستاوردهای مثبت در حوزه مد ایرانی و اسلامی منتهی شود چرا که برگزاری نمایشگاه به تنهایی نمی‌تواند موجب بهبود وضعیت پوشش در جامعه شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه خواست اکثریت زنان جامعه، پیدا کردن لباس‌های پوشیده و همراه با جذابیت کافی در بازار پوشاک کشور است، گفت: در سایر کشورهای اسلامی به راحتی می‌توان لباس‌هایی را یافت که علاوه بر پوشیدگی کامل از مدل‌های زیبا و جذاب بهره‌مند هستند اما یافتن چنین پوششی در ایران آسان نیست.

افتخاری ادامه داد: کارگروه ساماندهی مد و لباس باید توجه داشته باشد که اگر می‌خواهد مدهای ارائه شده، در جامعه فراگیر شده و جایگزین مدل‌های غربی شود، توجه بیشتری به قیمت داشته باشد چرا که اگر لباس‌ها بر اساس معیارهای اسلامی و ایرانی طراحی شوند اما قیمت بالایی داشته باشند، مخاطب از آنها استقبال نخواهد کرد.

وی گفت: انتظار می‌رود با برگزاری نخستین نمایشگاه مد و مانتو بعد از گذشت چندین سال از تصویب قانون ساماندهی مد و لباس، شاهد عملی شدن این مصوبه مجلس باشیم و مانتوهای اسلامی همراه با جذابیت البته با قیمت مناسب جایگزین مانتوهای تنگ و کوتاه فعلی شوند تا شاهد حذف مدهای غربی از ویترین مغازه‌ها باشیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از تولید ناکافی چادر مشکی در داخل کشور عنوان کرد: هم اکنون حجم بالایی از پارچه چادر مشکی از خارج به داخل کشور وارد میشود و این انتظار وجود دارد که مسئولان مربوطه هر چه سریعتر نسبت به حل این مشکل اقدام کنند تا از این پس چادر مشکی که پوشش بسیاری از زنان ایرانی را تشکیل میدهد، در داخل کشور تولید شود.