ارائه خدمات آموزشی به بیش از 16 هزار مددجوی مستعد اشتغال در تهران

امیر عذیری،  با بیان اینکه توانمندسازی و تأمین خوداتکایی مددجویان تحت حمایت از مهم ترین اهداف این نهاد است، اظهار کرد: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مشاوره مهارت آموزی، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال در اولویت برنامه های کاری این نهاد است.

 

وی اولین مرحله برای ایجاد اشتغال طرح استعداد سنجی و شناسایی افراد مستعد اشتغال در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و افزود: این طرح، با هدف ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را از نظر وضعیت جسمانی، میزان تحصیلات، مهارت، سوابق کاری، تجارب، وضعیت مسکن، وضعیت زمین‎های مزروعی و غیر مزروعی و سایر اطلاعات مورد نیاز تحلیل و بررسی می کند.

 

عذیری تصریح کرد: طرح استعداد سنجی شغلی از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت مددجویان شامل اطلاعات جمع‎آوری شده میدانی، گزارش تحلیلی مددکار خانواده، گزارش تخصصی کارشناسان اشتغال و پیشنهادات در خصوص میزان آموزش‎های مورد نیاز، سنجش میزان استعداد درونی و توانایی جهت اشتغال انجام می شود؛ شغل‎های پیشنهادی برای مددجویان مستعد اشتغال بر اساس استعداد و آموزش‎های فردی این افراد است.

 

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه این طرح در استان تهران با بهره‎گیری از سیستم‎های تشخیص موقعیت جغرافیایی اجرا شده است، افزود: از طریق طرح استعداد سنجی بیش از 87 هزار نفر از مددجویان در گروه سنی 15 تا 65 سال این نهاد مورد سنجش قرار گرفته اند که از این تعداد حدود 28 هزار نفر برای طرح های کارانگیزی، توان افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و کاریابی شناسایی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده است با بهره گیری اطلاعات تحلیلی استخراج شده طرح استعدادسنجی تا پایان سال 96 به بیش از 16 هزار نفر از مددجویان مستعد اشتغال خدمات آموزشی ارائه شود و همچنین از طریق کاریابی برای بیش از دو هزار و 400 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد با تجربه تحت حمایت کمیته امداد استان تهران ایجاد اشتغال شود.

 

عذیری یادآور شد: بیش از هشت هزار و 600 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 95 از خدمات دوره های آموزشی بهره مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: آموزش مهارت ها و تخصص های مختلف در زمینه کسب و کار از مهم ترین و گسترده ترین فعالیت های آموزشی جهت آماده سازی افراد تحت حمایت و ورود آنان به بازار کار به شمار می رود .