روزنامه خراسان نوشت:

شب جمعه گذشته وقتی جوانی به منزل یکی از بستگانش که در طبقه بالای پیلوت بلوک ۵ یک مجتمع آپارتمانی در منطقه الهیه مشهد زندگی می کرد رفت با در بسته مواجه شد او هر چه زنگ منزل را به صدا درآورد کسی در را نگشود. این جوان که می دانست پیرزن به تنهایی در این واحد آپارتمانی زندگی می کند به شدت نگران شد و به جست وجو برای پیداکردن راهی که بتواند به درون منزل برود پرداخت تا این که موفق شد از پنجره پشت واحد آپارتمانی به داخل منزل برود اما با صحنه وحشتناکی روبه رو شد. پیرزن ۶۵ساله که از بستگان نزدیک این جوان بود توسط فرد و یا افراد ناشناس به قتل رسیده بود. او با مشاهده این صحنه همسایگان را در جریان موضوع قرارداد و دقایقی بعد با اطلاع ماجرا به سامانه ۱۲۵ و مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ماموران آتش نشانی و کلانتری قاسم آباد در محل حادثه حضور یافتند.
وقتی ماموران آتش نشانی قفل در این واحد آپارتمانی را برش زدند جسد خون آلود پیرزن در حالی که چاقویی روی سینه اش بود داخل آشپزخانه قرار داشت. ماموران انتظامی نیز با حفظ صحنه حادثه، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر(قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند و عقربه های ساعت حدود ۱۹ شب را نشان می داد که مقام قضایی به همراه گروه صحنه بررسی جرم، پزشک قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی به محل کشف جسد رفتند. با حضور قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات قضایی و پلیسی درباره این جنایت هولناک آغاز شد. با اثربرداری از آثار به جامانده و همچنین پیداشدن برخی سرنخ ها مشخص شد که احتمالا عامل یا عاملان جنایت با مقتوله آشنایی داشته و به راحتی وارد منزل شده اند. از سوی دیگر کشف مقادیری موادمخدر بسته بندی آماده فروش نیز این پرونده جنایی را وارد مرحله تازه ای کرد و این احتمال قوت گرفت که ممکن است این جنایت در پی ارتباطات با قاچاقچیان موادمخدر و یا اختلافات مالی آنان رخ داده باشد.
این گزارش حاکی است: با فرضیه های موجود، تلاش نیروهای انتظامی برای پیگیری این پرونده آغاز شد و جسد پیرزن که آثار چند ضربه چاقو روی بدنش وجود داشت برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل شد.
یکی از بستگان نزدیک مقتوله در این باره به مقام قضایی گفت: عمه ام(مقتوله) عصر روز حادثه ما را به منزلش دعوت کرده بود اما حدود ساعت ۱۷ بعدازظهر هرچه با تلفن های همراهش تماس گرفتیم جواب نداد تا این که من به واحد آپارتمانی او که در الهیه ۲۵ قرار دارد آمدم و دیدم در منزلش قفل است و کسی هم در را باز نمی کند. وی افزود: من که نگران شده بودم از روی بالکن و از پنجره داخل خانه رفتم که دیدم عمه ام درحالی که چاقویی به طور کامل در قفسه سینه اش فرو رفته کف آشپزخانه نقش زمین شده است و من با دیدن این صحنه وحشتناک دیگران را در جریان قرار دادم. وی گفت: دقایقی بعد نیروهای آتش نشان به این امید که ممکن است عمه ام زنده باشد قفل را برش دادند اما بعد مشخص شد که او با چند ضربه چاقو به قتل رسیده است. بنابراین گزارش، برخی از اعضای خانواده مقتوله مواردی را در ارتباط با خرید و فروش موادمخدر مطرح کردند و با نام بردن از افرادی گفتند که ممکن است به دلیل برخی ذهنیت ها و اختلافات قبلی، این جنایت توسط این افراد رخ داده باشد.
پس از بررسی های مقدماتی و دستورات ویژه ای که قاضی شاکر برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت صادر کرد گروه ویژه ای از ماموران انتظامی به دستور سرهنگ خراسانی (رئیس کلانتری قاسم آباد) مامور اجرای دستورات مقام قضایی شدند و پس از گذشت حدود ۳ساعت از ماجرای قتل، ماموران انتظامی ۳ مظنون را در عملیات های جداگانه دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. تحقیقات پلیسی برای کشف زوایای پنهان این جنایت ادامه یافت.