مادران باردار این علائم را جدی بگیرند

 مادر عزیز، اکنون که باردار شده‌اید باید به برخی  نشانه‌ها بیشتر دقت کرده و علایمی را که به عنوان علایم خطر شناخته می‌شوند، بهتر بشناسید. به محض مشاهده هر کدام از این علایم با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید. در ادامه این مطلب را به نقل از درنگ بخوانید. 

 
خونریزی واژینال با یا بدون درد 

بهتر است خونریزی و لکه بینی را در بارداری جدی بگیرید، گرچه همه لکه بینی‌ها وخونریزی‌ها مهم نیستند، ولی در اغلب موارد خونریزی در سه ماهه اول می‌تواند نشانه‌ای از سقط و یا بارداری خارج از رحم باشد. خونریزی روشن و همراه با درد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر شما مبتلا به خونریزی و دردهای کرامپی شدید هستید، احتمالا در معرض سقط هستید، اما دردهای تیز و واضح شبیه درد چاقو خوردگی و یک طرفه در زیر دل به احتمال زیاد نشانه بارداری خارج از رحم است. عارضه‌ای جدی که با کاشته شدن جنین در جایی خارج از رحم، مثلا در لوله‌های رحمی رخ می‌دهد. 

تهوع و استفراغ شدید 

تهوع و استفراغ در بارداری مشکل شایعی است، ولی گاهی آنچنان شدید می‌شود که باید آنرا جدی گرفت. تهوع و استفراغی که شما را از فعالیت روزانه بازدارد و موجب سرگیجه، کاهش وزن و از دست دادن مایعات بدن شود می‌تواند موجب اختلال در الکترولیت‌ها شود و بنابراین خطرناک است.