باد و گرد وخاک شرق کشور را در برمی‌گیرد

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز شاهد گذر موج بارشی از برخی نقاط کشور هستیم که موجب رشد ابر و بارش پراکنده باران به همراه رعد و برق در شمال‌ غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد شد.

وی ادامه داد: این شرایط  رشد ابر و بارش پراکنده باران روز دوشنبه نیز در برخی نقاط استانهای ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات شمال‌غرب کشور ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز سه‌شنبه نیز بارش پراکنده باران در ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه بادهای 120 روزه در مناطق شرقی کشور به‌وقوع می‌پیوندد، گفت: طی سه روز آتی وزش بادهای شدید در برخی نقاط شرق کشور رخ خواهد داد که این وضعیت در زابل استان سیستان و بلوچستان با گرد و خاک همراه خواهد شد.

به گفته وی، امروز نیز وزش باد نسبتاً شدید در برخی نقاط سمنان، تهران، قم، اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی رخ خواهد داد که گاهی پدیده گرد و خاک را به‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و مردم بخشهایی از کشور با گرمای هوا مواجه خواهند شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، اهواز با 48 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با 9 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و تاکید کرد: دمای هوای تهران امروز با کاهش دمای یک درجه‌ای نسبت به روز گذشته به 36 درجه بالای صفر رسید و روند افزایش دمای هوای پایتخت نیز از فردا تا انتهای هفته به‌وقوع می‌پیوندد.

گفتنی است، سازمان هواشناسی کشور روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش دو تا 9 درجه‌ای دمای هوای برخی نقاط کشور و استانهای ساحلی دریای خزر خبر داده بود.