شروع به کار شورای پنجم در ۱۲ شهریور

طبق برنامه زمانبندی شده قرار بود امروز هر کدام از منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران حداکثر سه گزینه برای شهرداری اعلام کند.

بر اساس شنیده ها، اعضای شورای پنجم منتظر هستند تا کابینه ابتدا تشکیل شود و سپس آنها در مورد گزینه شهردار به توافق برسند چرا که برخی از کاندیدها برای شهرداری تهران، قرار است در دولت سمت بگیرند.

به همین دلیل شورایی ها منتظر می مانند تا کابینه چیده شود و بعد در مورد شهرداری تصمیم گیری کنند.

قرار بود در جلسه امروز منتخبین پنجمین دوره شورا  هر کدام از کاندیداها اگر 5 رأی بیاورند وارد مرحله دوم شده و باید در این مرحله برنامه ارائه  کنند. 

 اگر تعداد کاندیداها برای دور دوم زیاد باشد دوباره رأی‌گیری کرده تا افراد کمتری انتخاب و برنامه ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، گزینه‌های مطرح مرعشی، محسن هاشمی، نجفی، مهرعلیزاده، حجتی، ترک‌نژاد، ترکان، حناچی، افشانی، علی‌اصغر احمدی، محسن نریمان، معصومه ابتکار،‌الهه کولایی، شریعتمداری، واعظ مهدوی، بی‌طرف، آخوندی، تقی‌زاده خامسی، اردکانیان، مرتضی حاجی، عبدالعلیزاده هستند که البته باید بگویند اسم این افراد در بین اعضا مطرح شده است.

محمد سالاری عضو شورای چهارم و منتخب پنجمین دوره شوراها در باره جلسه امروز گفت: جلسه امروز منتخبان شورای پنجم قرار بود در مورد گزینه‌های نهایی شهردار تهران تصمیم گیری شود اما با توجه به قوت گرفتن آغاز به کار رسمی شورای پنجم در نیمه شهریور اعلام گزینه‌های نهایی به تاخیر افتاد.