باغ کتاب میزبان بزرگترین سالن تئاتر پایتخت می شود

فرشاد شهید زاده معاون فرهنگی باغ کتاب با اشاره به اینکه بزرگترین سالن تئاتر شهر تهران در باغ کتاب واقع شده است، اظهار کرد: یک سالن تئاتر با ظرفیت 600 نفر داریم که یکی از حرفه ای ترین سالن های تئاتر کشور است.


وی بیان کرد: این سالن از لحاظ فضا و ماشینری صحنه به سالن وحدت نزدیک است. حتی می توان گفت از لحاظ سن و ماشینری از سالن وحدت هم پیشرفته تر است.


معاون فرهنگی باغ کتاب با اشاره به اینکه 8 سالن سینما در باغ کتاب طراحی شده است، تصریح کرد: هر یک از این سالن ها از 120 تا 140 نفر ظرفیت دارند.


شهیدزاده در ادامه افزود: سالن های سینما یکی از لایه های اصلی مجموعه باغ کتاب هستند که هم زمان با هفته فیلم اروپا به بهره برداری می رسند.


وی یکی از فعالیت های حوزه سینما و تئاتر در باغ کتاب را هدایت مخاطبین به سمت مطالعه عنوان کرد و گفت: تعدادی سالن سینما و تئاتر درباغ کتاب تعبیه شده است تا هم علاقه مندان بتوانند فیلم تماشا کنند و هم فعالیت هایی در زمینه کتابخوانی انجام داده شود.


معاون فرهنگی باغ کتاب افزود: هدف از احداث سالن های سینما در باغ کتاب افزایش سرانه مطالعه است. طبق برنامه ای که در سیستم بهره برداری جدید باغ کتاب تعبیه شده است، سلسله فعالیت هایی که در تمامی حوزه های کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می شود در نهایت به علاقه مند کردن افراد به کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب خوانی منتهی می شود.

شهیدزاده تصریح کرد: در آینده میزگردهای نقد فیلم، نشست های پس از فیلم و غیره با این امید که بتوانیم سرانه مطالعه را در شهر تهران افزایش دهیم در باغ کتاب انجام می شود.


وی سالن های سینما و تئاتر را شبیه به پردیس های سینمایی دانست، افزود: برگزاری برنامه های هفته کودک، هفته فیلم و هفته علم در باغ کتاب باعث می شود مردم از این فضا بهره مند شوند.