لزوم مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی در مدیریت بحران

 مهدی چمران در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما با حوادث طبیعی متفاوت و متعددی مواجه است ولی با برنامه‌ریزی و استفاده از تکنولوژی می‌توان از تلفات و خسارت‌های حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله کاست.

چمران افزود: شهر تهران شهری نیست که با برنامه شهرسازی رشد کرده باشد و اطراف تهران جمعیت‌های بزرگی ساکن شده‌اند که خطرات خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه در مواقع بحران شهر تهران با مشکلات متفاوتی مواجه خواهد بود، گفت: اگر زلزله با ریشتر بالایی در تهران رخ بدهد، حتی خیابانی باقی نمی‌ماند که مدیریت بحران کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هیچ آدم عاقلی دعا نمی‌کند که حوادث رخ ندهد بلکه باید با برنامه‌ریزی و عمل از افزایش خسارات حوادث طبیعی جلوگیری شود.

چمران افزود: شهر تهران دارای سازمان مدیریت بحران است و این سازمان را تقویت کرد، ولی دیگر شهرها چنین تشکیلاتی را ندارند و چگونه می‌تواند بحران را کنترل کنند؟

وی یادآور شد: منطقه 4 تهران با 800 هزار نفر جمعیت به اندازه دو استان است، بنابراین از نظر مدیریت و پیشگیری از بحران باید اقدامات گسترده‌تری انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی و مردمی نیز باید در مدیریت بحران همراه باشند، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور باید تقویت شود و کارآمدی لازم را در مواقع بحران نمایش دهد.