جزئیات استفاده از دستگاه آلمانی چاپ سوالات کنکورهای پزشکی

محمد حسین پورکاظمی گفت: دستگاه چاپ سوالات آزمون آلمانی که قرار است برای طراحی سوالات آزمون های پزشکی فراهم شود،این امکان را فراهم می‌کند که سوالات طراحی شده با درج اطلاعات داوطلب چاپ و در پاکت‌های پملب شده در اختیار هر یک از شرکت کنندگان آزمون قرار گیرد. این درحالی است که امنیت سوالات آزمون حفظ شده و امکان لورفتن آن به صفر می‌رسد.

وی افزود: اطلاعات شخصی و شماره صندلی داوطلبان درجلسه آزمون به دستگاه‌ها داده شده و بر اساس آن 5 نوع سوال متفاوت با مشخصات فرد آزمون دهنده ثبت و چاپ می‌شود. بنابر این امکان یکی بودن سوالات دو داوطلب در زمان آزمون که در کنار یکدیگر هستند، وجود ندارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور خاطر نشان کرد: وعده سفارش دستگاه چاپ سوال از کشور آلمان توسط وزیر بهداشت به مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور داده شده است. این دستگاه چند سال قبل  با قیمت 5 میلیارد تومان توسط سازمان سنجش سفارش و وارد کشور شده است و درحال حاضر در طراحی سوالات آزمون‌های سازمان سنجش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: سوالات آزمون توسط اساتید در سطح کشور طراحی و در قالب چند نمونه سوال به دستگاه داده می‌شود و تنها چاپ و ثبت اطلاعات داوطلب و پلمب آن توسط دستگاه صورت می‌گیرد. دستگاه چاپ سوالات آزمون در طراحی و ارائه سوالات مربوط به آزمون هیچ دخالتی ندارد.