کودکانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های بالقوه کشنده قرار دارند

سازمان ملل متحد با بررسی آمار و ارقام اعلام کرد: «در سال 2016، حداقل از هر 10 نوزاد، یک نفر آنها واکسینه نشده است».

سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی در طی جلسه‌ای که روز دوشنبه برگزار شد، اعلام کردند: «در جهان از هر 10 نوزاد، یک نفر آنها هیچ واکسنی دریافت نمی‌کند و همین عامل شیوع بیماری‌های کشنده است». 

سخنگوی سازمان ملل همچنین اضافه کرد:‌  این موضوع به این معنی است که این نوزادان اولین دوز واکسن بیماری‌های دیفتری، کزاز و سرخک را از دست داده‌اند؛ لذا در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های بالقوه کشنده قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر نوزادانی که هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند، بیش از 6 میلیون و 600 هزار نوزاد در سراسر جهان، تنها دوزهای اول واکسن را دریافت کرده‌اند و دوره واکسیناسیون خود را ناقص رها کردند. 

سخنگوی سازمان ملل متحد تصریح کرد:‌ داده‌ها نشان می‌دهد که از سال 2010، آمار نوزادانی که به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند در 86 درصد باقی مانده است و در طی این سال‌ها هیچ تغییرات قابل توجهی در افزایش تعداد واکسیناسیون در کشور و یا منطقه خاصّی رخ نداده است. 

بر اساس اظهارات سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون هر ساله از مرگ بین 2 تا 3 میلیون نفر در سراسر جهان جلوگیری می‌کند و جان آنها را در برابر بیماری‌های دیفتری، کزاز و سرخک حفظ می‌کند.