پیشرفت مضاعف مناطق جنوبی نسبت به سایر مناطق پایتخت

علیرضا جاوید - معاون فنی و عمرانی شهردار تهران صبح امروز در آیین بهره‌برداری همزمان از تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده گفت: در پروژه‌های تونلی و زیرسطحی امروزه در شهرداری تهران کارشناسانی حضور دارند که ایشان ذخایری خواهند بود برای آینده تا در کنار پیمانکاران و مهندسان آینده فعالیت‌ها در این حوزه به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در تاریخ 16 فروردین 95 برخی از مردم و شورایاران منطقه 16 تهران از شهردار تهران خواستار اتصال محلات خزانه و رجایی بوده‌اند، آغاز طراحی و ساخت تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده در خیابان شهید رجایی را در پی دستور شهردار تهران دانست و گفت: این مشکل 20 ساله منطقه در اتصال محله خزانه به شهید رجایی بوده است که با احداث این تونل و زیرگذر این مشکل قابل حل بود. 

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه در منطقه 16 و سایر مناطق جنوبی تهران در 10 سال اخیر فعالیت‌های شهری دارای رشد قابل توجهی بوده‌اند گفت: پیشرفت مناطق جنوبی نسبت به سایر مناطق مضاعف بوده است. 

جاوید با بیان اینکه کاهش فاصله بین مناطق شمال و جنوب و شرق و غرب  رویکرد استراتژیک شهرداری بوده است، گفت: این تدبیر کاربردی نه در حرف، بلکه در عمل محقق شده است و باید این روند روبه‌رشد در سال‌های آینده هم ادامه یابد.

وی با بیان اینکه این پروژه جزء پروژه‌های متوسط در پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران قلمداد می‌شود، گفت: پروژه تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده از حساسیت‌ها و چالش‌هایی بهره‌مند بوده است چرا که در این منطقه شاهد فعالیت مترو و وجود خطوط راه‌آهن بوده‌ایم که ضرورت داشته بدون توقف این امور عملیات خاکبرداری و تحکیم تونل همزمان با حرکت قطارها انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین در خصوص وضع دیگر از پروژه‌های عمرانی رونمایی شده در این آیین به مقاوم‌سازی و ارتفاع پل چمران- ملاصدرا اشاره کرد که برای نخستین بار در کشور مقاوم‌سازی و افزایش ارتفاع بدون مصدود کردن مسیر تردد خودروها انجام شده است. 

در ادامه علیرضا جاوید به مجموعه پروژه‌های انجام شده توسط این معاونت در دوره مدیریت شهری اخیر تهران پرداخت و گفت: معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران از نیمه سال 84 تا امروز حدود 140 پروژه را طراحی و به انتها رسانده است که این موضوع با پشتیبانی شوراهای شهر دوم و سوم و چهارم و همچنین مدیران شهرداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه یک پروژه در 12 سال اخیر در مدیریت شهرداری تهران به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در 12 سال اخیر زمینه ارتقای زیرساخت‌ها به صورت مخصوص در تهران انجام شده است.

جاوید همچنین گفت: حدود 170 پروژه از ابتدای مدیریت آقای قالیباف در شهرداری تهران انجام شده که تنها 30 پروژه به افتتاح نرسیده است و هفته آینده دو مگا پروژه تونل شهدای غزه و ادامه بزرگراه شهید حکیم به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در یک ماه آینده تلاش خواهد شد 30 پروژه باقی‌مانده حوزه معاونت فنی شهرداری تهران یا به بهره‌برداری برسد و یا در مسیر بهره‌برداری قرار بگیرد و کمتر از 18 پروژه برای نیمه دوم سال 96 و سال آینده باقی خواهد ماند.