واگذاری فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر

 محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از بزرگراه شهید حسین همدانیو تونل شهدای غزه که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری فروشگاه شهروند و شهرآفتاب به بانک شهر اظهار داشت: این دو مجموعه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به بانک شهر واگذار شد.

وی با بیان اینکه فاز دوم باغ پرندگان هفته ی آینده افتتاح می شود، افزود: باغ پرندگان ۷ هکتار مساحت دارد و کل باغ با تور پوشانده شده است.

شهردار تهران به هزینه ۷۵۰ میلیارد تومانی برای افتتاح تونل شهدای غزه و بزرگراه شهید همدانی اشاره کرد و گفت: این بزرگراه مسیرهای حرکتی شمال به جنوب و حتی مسیرهای حرکتی را به جاده مخصوص هم متصل می کند.

قالیباف با بیان اینکه قرارگاه قائم ارتش جمهوری اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیاء ساخت این پروژه عظیم را بر عهده داشته اند، تصریح کرد: از ویژگی مهم این پروژه این است که پیوست های اجتماعی و محیط زیستی در آن رعایت شده است.

وی ادامه داد: تونل شهدای غزه و بزرگراه شهید حسین همدانی از پارک جنگلی چیتگر عبور کرده و برای ساخت آن حتی یک درخت هم قطع نشده است.

شهردار تهران یادآور شد: آب بندی کامل تونل شهدای غزه انجام شده و هیچگونه مشکلی هم در خصوص ریزش آب در این تونل نخواهیم داشت.

قالیباف به پروژه هایی که در هفته های آینده افتتاح می شود اشاره کرد و گفت: ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) از خط ۸  مترو تهران هفته آینده افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون خط ۶ مترو تهران بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است اما اگر نتوانیم به صورت کامل آن را تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم تا  ۲ تا ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح پروژه های فرهنگی در شهر تهران افزود: دو موزه مشاهیر و خوشنویسی واقع در منطقه ۱۲ به زودی افتتاح خواهد شد.