اهمیت استفاده مطلوب از امکانات آموزش و پرورش در ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان

لطف‌الله مهدوی مدیرکل اسبق تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص بالا بردن راندمان اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: باید ببینیم اوقات فراغت دانش‌آموزان چه تعریفی برای خود داشته و هدف ما از تربیت دانش‌آموزان چیست.

وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه کنیم که اوقات فراغت را برای چه سنی و جنسیتی در نظر می‌گیریم چرا که شرایط زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است. 

مدیرکل اسبق تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: به نظر بنده اگر در طول سال تحصیلی به این موضوع توجه شود و یا در خانواده به آن توجه کنیم می‌توانیم برنامه‌های مرتبط در این خصوص را داشته باشیم.

مهدوی اضافه کرد: قسمتی از این فعالیت‌ها مربوط به مدرسه‌محوری است و خود مدرسه آن را در نظر می‌گیرد و بسیاری از برنامه های اوقات فراغت نیز به صورت دانش‌آموزمحوری در مدرسه باید اتفاق بیفتد، ضمن اینکه در بسیج و اردوهای جهادی نیز اوقات فراغت پُر می‌شود و برخی از این فعالیت‌ها توسط معلمان به صورت عملی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده مطلوب از امکانات آموزش و پرورش در ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان تصریح کرد:‌ آموزش و پرورش دارای امکانات زیادی در این خصوص است  اما نتوانسته‌ایم از این امکانات به خوبی استفاده کنیم؛ برای نمونه زمین‌های ورزشی و ده‌ها میلیون مترمربع حیاط مدرسه وجود دارد که نتوانسته‌ایم آنها را ساماندهی کنیم تا دانش‌آموزان از آنها استفاده کنند.

مدیرکل اسبق تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به شرایط موجود اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌دهید، گفت: بخشی از این موضوع دولتی است که قطعاً نیازمند بودجه بیشتری است اما به نظر بنده شرایط حال حاضر زیر سطح متوسط است.