به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، با تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۲۰ و ۳۴ را در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد امروز به صورت هم زمان راهی محل حادثه در آزادراه تهران-کرج، ورودی شهرک اکباتان روانه کرد.

مسعود جغتایی فرمانده عملیات نجات گفت: «در نزدیکی محل حادثه در مسیر غرب به شرق این آزاد راه شدت ترافیک مانع از حرکت خودروهای آتش نشانی شده بود و آتش نشانان هم بی درنگ با برداشتن تجهیزات نجات، مسافت باقیمانده تا محل حادثه را دویدند».

وی افزود: «با بررسی بعمل آمده مشخص شد که برخورد دو دستگاه خودرو سواری با کامیون منجر به درهم کوبیده شدن اتاقک یکی از خودروها و گرفتاری دو سرنشین آن در میان آهن پاره های این وسیله نقلیه شد».

جغتایی در خصوص عملیات نجات آتش نشانان اظهار داشت: «آتش نشانان با قطع سیستم برق خودرو و ایمن سازی محل حادثه، بلافاصله با استفاده از ابزار ویژه نجات اقدام به بریدن قطعات درهم پیچیده خودر و سواری کرده و موفق شدند هر دو سرنشین بنام های بنیامبن و اعظم - پ حدودا ۳۲ ساله که از ناحیه صورت و کمر دچار مصدومیت شده بودند را بیرون کشیده و برای انتقال به مراکز درمانی تحویل اورژانس حاضر در محل دهند».

این فرمانده آتش نشانی از شهروندان درخواست کرد چون تماشای چنین حوادثی منجر به ایجاد ترافیک و مانع از حرکت و زود رسیدن خودروهای امدادی در محل حادثه می شود بنابراین شهروندان و رانندگان خودروهای عبوری از تجمع در محل حادثه و همچنین توقف خودروها در نزدیکی محل اجتناب کنند.