اقدامات امنیتی انجام شده در پایتخت

استاندار تهران با اشاره به اقدامات امنیتی انجام شده در پایتخت، گفت: هیچ جناح سیاسی را نمی‌توان یافت که می‌خواسته در تهران کاری را انجام دهد اما جلویش گرفته شده است.

سیدحسین هاشمی در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس پایتخت که صبح امروز در مقر ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) برگزار شد، اظهار کرد: در 4 سالی که در استان تهران مسوولیت داشتم در شورای تأمین استان تهران حتی یک مورد اختلاف هم با سردار ساجدی‌نیا نداشتیم. شما نگاه کنید به همین تجمعاتی که در تهران برگزار شد، آیا به مشکلی برخورد؟ یا اینکه کدام جناح سیاسی می‌تواند ادعا کند که در تهران می‌خواسته کاری را انجام دهد اما جلویش گرفته شده است؟

وی با بیان اینکه استان تهران با دیگر استان‌ها تفاوت دارد، گفت: در دیگر استان‌ها اگر مسئولی بخواهد سفر کند، مراسم و تمهیداتی پیش‌بینی می‌شود و این فرد به آن استان سفر می‌کند اما در تهران مسوولان، شهروندان ما هستند، بنابراین همواره باید هم امنیتشان تامین شده و هم در شهر حضور داشته باشند.

استاندار تهران با اشاره به اظهارات ساجدی‌نیا درباره شاخص‌های امنیتی در شهر تصریح کرد: در سال‌های گذشته تهران را فراموش کرده و یادشان رفته در اکثر شاخص‌ها رتبه‌های ما بین استان‌های کشور جزو رتبه‌های پایین بود. اما با اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته، در اقتصاد مقاومتی 15 دستگاه استان تهران رتبه یک کشوری را کسب کرد که یکی از آنها فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بود.

هاشمی با بیان اینکه تهران بیش از 50 درصد مالیات کشور را تامین کرده و هرسال بین 5000 تا 7000 میلیارد تومان افزایش درآمد سالانه دارد، گفت: اما متاسفانه ما حتی یک ریال هم از این منابع بهره‌مند نمی‌شویم و نتوانسته‌ایم از مازاد آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به مصوبه سال 1372 درخصوص تعداد کلانتری و سرکلانتری‌های تهران بزرگ اظهار کرد: ببینید الان در چه سالی هستید اما هنوز به 50 تا 60 درصد از سقفی که برای ما مشخص کرده‌اند نرسیده‌ایم.

استاندار تهران، تهران را پیشانی نظام و آبروی کشور دانست و افزود: باید به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و فرماندهی غرب و شرق کشور توجه شود.

هاشمی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری از سردار کوثری برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد و گفت: البته تمام کار دست ناجا بود. در انتخابات ریاست جمهوری ما کمترین مساله‌ای در تهران نداشتیم. در 22 بهمن‌ماه گذشته پلیس کار بزرگی انجام داد و من به یاد دارم که در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی، سردار ساجدی‌نیا با افرادی که شعار هنجارشکنانه سرمی‌دادند صحبت کرده و شعارهای آنها را به شعارهای وحدت‌بخش تبدیل کرد.

وی افزود: جوانان احساساتی هستند و ممکن است در این بین شعار هم بدهند اما نباید با آنها برخورد کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه هیچ‌گاه از سردار ساجدی‌نیا  نشنیدم که گلایه کرده و بگوید چون فلان امکانات را ندارد پس نمی‌تواند کاری را انجام دهد، گفت: از اصول درست مدیریت است که با کمترین امکانات بهترین نتیجه را بگیریم.

هاشمی با اشاره به انتصاب سردار رحیمی به عنوان رییس جدید پلیس پایتخت تصریح کرد: به خاطر انتخاب سردار رحیمی از سردار اشتری تشکر می‌کنم، گزینه خوبی را انتخاب کرده‌اید که هم اهل تهران است و هم تهران را خوب می‌شناسد و نیازی نیست که زمانی را صرف شناخت تهران و آشنایی با فرماندهان پلیس پایتخت کند و برای سردار رحیمی در سمتی که دارد آرزوی موفقیت می‌کنم.