واگذاری بیش از 3میلیون سیم کارت تلفن همراه

 محمد دوست‌محمدی؛ مدیر کل مخابرات استان کرمان گفت: بیش از 900 هزار تلفن ثابت به مردم استان کرمان تحویل شده است که 160 هزار مورد آن در چهار سال اخیر بوده است.

وی اظهارکرد: 3 میلیون و 200 هزار سیم کارت تلفن همراه به مردم استان کرمان واگذار شده که 900 هزار سیم‌کارت جدید است و بیش از جمعیت استان کرمان سیم‌کارت واگذار کرده‌ایم.

مدیر کل مخابرات استان کرمان نصریح کرد: نصب و راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه در 71 شهر استان کرمان دنبال می‌شود و تاکنون 58 شهر به فناوری نسل سوم و چهارم مجهز شده‌اند.

دوست‌محمدی با اشاره به اجرای طرح ترابرد که بر اساس آن مشترکان تلفن همراه می‌توانند با حفظ شماره خود، اپراتور مورد نظر را انتخاب کنندگفت: عملکرد تلفن همراه در استان کرمان بیش از 200 مشترک مثبت است که نشان‌دهنده اعتماد مردم به این مجموعه با وجود همه مشکلات و کاستی‌هاست.

وی از افزایش 600 درصدی پهنای باند ورودی شرکت مخابرات استان کرمان خبر داد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در شرکت مخابرات استان کرمان در دست اقدام است و بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید پیش‌بینی شده که بی‌نظیر است و بخش زیادی از این سرمایه‌گذاری در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

دوست محمدی افزود: 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای فیبر زیرساختی استان کرمان انجام شده است که 2 هزار کیلومتر فیبر جدید به فیبر نوری موجود اضافه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات غیرحضوری مخابرات استان کرمان گفت: سامانه 2020 مربوط به پاسخگویی مشکلات و رفع خرابی پورت‌های پرسرعت خطوط اینترت است و خدمات دیگری از جمل خدمات شارژ را هم انجام می‌دهد و سامانه 2010 نیز پاسخگوی مشترکان تجاری است.