آخرین مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری

حسین توکلی گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۹۶ شده اند می‌توانند حد اکثر تا ساعت 24 امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۱۹ مرداد ماه آغاز شده و لازم است داوطلبان حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز ۲۳ مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به فراهم شدن شرایط به منظور انتخاب تعداد ۱۵۰ کد رشته محل از سوی هر یک از داوطلبان خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب ۱۵۰ کدرشته از میان کد رشته‌های مورد علاقه خود هستند و باید به ترتیب علاقه این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

توکلی از فراهم شدن شرایط به منظور انتخاب رشته متقاضیان در دوره‌های بدون آزمون خبرداد و گفت: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۶ ثبت نام نکرده و یا در جلسه آزمون غایب بوده اند می‌توانند در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی است، ثبت نام کنند.

وی با ارائه آماری از تعداد داوطلبانی که انتخاب رشته خود را نهایی کرده اند خاطرنشان کرد: از تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز در کنکور ۹۶ تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۲۳ مرداد تعداد ۲۲۴ هزار و ۷۵۷ نفر معادل ۲۶.۷۹ درصد انتخاب رشته کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور اظهارکرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۸۴۰ نفر در این دوره های بدون آزمون ثبت نام کرده اند.