مشرق: با ارسال پرونده به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، رسیدگی تخصصی به این پرونده به کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی این خیر کلاهبردار آغاز شده بود پرونده‌های مشابه‌ای که جملگی از «اشرف السادات» به عنوان کلاهبردار نام می‌بردند به پلیس آگاهی ارجاع داده شد و کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی دریافتند این زن خود را به عنوان کارمند یکی از نهادهای دولتی، خیر و وکیل معرفی کرده و پس از دریافت مبالغ میلیونی متواری ‌شده است.

با ثبت این شکایات و انجام چهره‌نگاری، کارآگاهان دریافتند این زن در محدوده بازار و نقاط مرکزی شهر به بهانه‌های مختلف با افراد آشنا ‌شده و از آنان کلاهبرداری می‌کند.

ماموران در تحقیقات دریافتند، این زن قبلا در یک فیلم تلویزیونی که از رسانه ملّی نیز پخش شده، بازی کرده است و با بهره‌مندی از این هنر متناسب با شرایط سوژه و طعمه نقش بازی می‌کرد و در زمان مناسب از آنان کلاهبرداری می‌کرد. آنطور که ایسنا گزارش داده است: کارآگاهان در بررسی‌ها، یکی از بستگان این کلاهبردار را شناسایی و در اقدامات بعدی، این متهمه در تاریخ ۷ مهرماه در محدوده بازار تهران شناسایی و دستگیر کردند.

با انتقال وی به پایگاه هفتم، هویت واقعی این فرد به نام اخلاص - آ و تبعه غیرایرانی شناسایی شد و وی انگیزه خود را از این کلاهبرداریها متارکه با همسر سابقش و عدم درآمد و نداشتن سرپرست اعلام کرد. سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: بعد از دستگیری متهمه و با دعوت از مالباختگان به شیوه مشابه از این افراد کلاهبرداری شده بود، تاکنون ۱۲ مالباخته وی را به عنوان متهم پرونده خود شناسایی و معرفی کردند.