قالیباف: ورود ۴۰۰ واگن تا پایان ۹۰

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم بهرهبرداری از ۴۲ واگن مترو اظهار کرد: مترو با مشکلاتی مواجه است و مدیران باید با آن دستو پنجه نرم کنند.

مجبوریم مشکلات را بازگو کنیم

وی ادامه داد: بعضی اوقات ناچاریم به مشکلات اشاره کنیم وگرنه تشخیص ما بر این است که باید این موضوعات را در جلسات تخصصی مطرح کنیم ولی وقتی بی‌محبتی‌ها را در رسانه‌ها می‌بینیم برای روشن شدن افکار عمومی مجبوریم مشکلات را بازگو کنیم.

با دست خالی نمی‌توان کاری کرد

قالیباف با اشاره به اینکه با دست خالی نمی‌توان کاری کرد، گفت: اگر اعتقاد به فرهنگ بسیجی داریم و همه وجودمان با مدیریت جهادی مطرح می‌شود باید به هر طریقی اسلحه را پیدا کنیم و بجنگیم.

قالیباف گفت: به مردم قول می‌دهم براساس تعهداتی که دادیم انجام وظیفه کنیم، همه کارکنان در مجموعه شهرداری و مترو مصمم هستند که وعده‌ها را تحقق دهند. ژ

دستور مسئولان دولتی به بانک‌ها برای عدم همکاری با مترو

وی بیان داشت: قول می‌دهیم حدود ۴۰۰ واگن تا پایان سال وارد خطوط شود، هر چند دستوراتی به بانک‌ها داده می‌شود که با مترو همکاری نکنند.

شهردار تهران بیان داشت: قول دادیم ۱۵ کیلومتر مترو تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و هر ماهی یک ایستگاه مترو افتتاح می‌‌شود.

شهرداری تهران بیان داشت: ما معتقدیم خدا گره از کار ما باز خواهد کرد و در آن شک و تردیدی نداریم.

ترافیک امروز سنگین‌تر بود

وی به ترافیک امروز شهر تهران اشاره کرد و گفت: ترافیک شهر امروز نسبت به روزهای دیگر سنگین‌تر است بهرحال هر سال این تجربه را داریم.

وی ادامه داد: در این ایام پاییز که کوتاهی روز را داریم قطعا غروب‌ها ترافیک خواهیم داشت این مشکل زمانی قابل حل است که حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم.

به گفته قالیباف، این یعنی نگاه دقیق و عاقلانه به حل مشکلات تهران.

افزودن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان بی. آر. تی

وی به ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از ابتدای مهر به خط بی‌آرتی اضافه شد و تمام اتوبوس‌ها به خط یک بی‌آرتی دو کابینه شدند و در کمتر از یک ماه آینده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به مجموعه شهر اضافه شده است.

۲ سال است دولت یک ریال هم برای خرید اتوبوس نداده است

وی یادآور شد: دو سال است دولت یک ریال هم برای خرید اتوبوس کمک نکرده است. قبلا ۸۰ درصد از پول اتوبوس‌ها را دولت پرداخت می‌کرد.

قالیباف بیان داشت: ما به دنبال این هستیم که ۷۰ درصد حمل و نقل شهر را به حمل و نقل عمومی تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: حمل و نقل عمومی اولویت اول است ولی نباید بعضی کارها را متوقف کرد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم درآمدهای پایدار شهر را افزایش دهیم، بنده به این باورم که چنین ظرفیتی در شهر تهران وجود دارد.

جلوگیری از اسراف و دوباره‌کاری در شهر

شهردار تهران گفت: بنده معتقدم جلوی اسراف و دوباره کاری را باید بگیریم، مردم در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به همیاری شهرداری نیاز دارند.

قالیباف بیان داشت: شهرداری باید سالانه بیش از ۱۵ کیلومتر تونل مترو ایجاد کند لذا امید است دولت و مجلس نیز همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این مراسم قالیباف پس از بازدید از واگن‌های ساخته شده در جمع خبرنگاران درباره یارانه بلیت مترو بیان داشت: یارانه‌ها صرف هزینه نگهداری، تعمیرات، حقوق و هزینه‌های تمام شده هر مسافر است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های هر مسافر مشخص است گفت: وقتی قرار است قیمت آزاد از مسافر نگریم و مجموعه دولت تصویب می‌کند که قیمت آزاد از مسافران گرفته شود و بخشی از مابه‌التفاوت را شهرداری و بخش دیگر را دولت تأمین کند و مجلس نیز این موضوع را تأیید و تصویب می‌کند لذا باید یارانه بلیت مترو در زمان مقرر پرداخت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه یارانه‌ها هیچ درصدی از سوی دولت واگذار نشده با توجه به اینکه باید ماهی دو سوم یارانه بلیت پرداخت شود.

قالیباف بیان داشت: وقتی که تأخیری در مترو به دلیل یک سری مشکلات تکنیکی پیش می‌آید در کمتر از ۱۰ دقیقه مردم دچار مشکل و معضلاتی می‌شوند.

شهردار تهران افزود: با اضافه کردن واگن‌ها می‌توانیم روزانه ۴ میلیون مسافر را جابه‌جا کنیم.

وی بیان داشت: قانون تصویب می‌شود ما مکلف هستیم آن را اجرا کنیم مهمترین معضل امروز این است که قانون را اجرا نمی‌کنند.

قالیباف یادآور شد: حدود ۴۰۰ واگن تا پایان سال و اوایل سال جاری به مترو اضافه میشود که تاکنون ۶۲ واگن آماده است که ۵۰ درصد دیگر هم وارد مترو خواهد شد.